شناسهٔ خبر: 67440674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری مخالفان راست افراطی در آلمان

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین نوشت، درگیری بین معترضان نقابدار علیه حزب راست افراطی آلترنانتیو برای آلمان (AfD) در گردهمایی این حزب در غرب این کشور به خشونت کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، گاردین نوشت همزمان با نشست حزب آلترناتیو در شهر اسن که بعد از نتایج بی سابقه این حزب در انتخابات پارلمان اروپا برگزار شد مقامات پلیس این کشور به دلیل درگیری ها در بیمارستان بستری شدند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۰۰ نفر از نیروهای پلیس روز شنبه به اسن در غرب آلمان اعزام شدند جایی که سازمان دهندگان اعتراضات مدعی شدند ۵۰ هزار نفر از مخالفان راست افراطی به سمت محل برپایی نشست احزاب راست دراین کشور حرکت کردند.

به نوشته گاردین، پلیس آلمان هنوز آماری را ارائه نداده است اما اعلام کرد که دو نفر از نیروهایش شامل یک افسر مرد و زن که درحال اسکورت سیاستمداران بودند در حمله معترضان بشدت مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

بر اساس این گزارش، هفت افسر پلیس دیگر نیز در نزدیک محل درگیری ها جراحات سطحی برداشتند.

به گفته پلیس، این نیروها در درگیری های اولیه از گاز فلفل و باتوم استفاده کرده بودند.

یک مقام ارشد منطقه ای در آلمان درباره وجود عناصر خشونت طلب چپ افراطی در بین معترضان هشدار داده بود.

آلیس وایدل، یکی از رئیسان حزب AfD، در افتتاح کنگره دو روزه این حزب - که به دلیل محاصره خیابان ها با نیم ساعت تاخیر آغاز شد - گفت: ما اینجا هستیم و خواهیم ماند. ما حق داریم مانند همه احزاب سیاسی کنگره برگزار کنیم.

در این گردهمایی وایدل و تینو چروپالا، برای دو سال دیگر به رهبری حزب انتخاب شدند.

چروپالا به ۶۰۰ هیات حاضر در این گردهمایی گفت ما ابتدا می خواهیم در غرب پالمان و سطح در سطح فدرال حکومت کنیم.

در اوایل ماه ژوئن (خرداد)، حزب آلترناتیو برای آلمان بهترین نتیجه را در انتخابات اتحادیه اروپا از زمان تاسیس این حزب در سال ۲۰۱۳ کسب کرد و با کسب ۱۶ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

این حزب در رتبه بعد از جناح محافظه کار اصلی اتحاد دموکرات مسیحی- اتحاد سوسیال مسیحی داشت، اما جلوتر از سوسیال دموکرات ها (SPD) - حزب صدراعظم، اولاف شولتس– قرار داشت که در صدر یک ائتلاف سه حزبی دچار مشکل در قدرت است.

حمایت از این حزب که با افزایش مهاجرت و عملکرد ضعیف اقتصاد برتر اروپا تقویت شده است، در نظرسنجی‌های ژانویه به ۲۲ درصد رسید.

با این حال، حمایت از حزب آلترناتیو در میان رسوایی‌هایی که ماکسیمیلیان کرا عمدتاً نامزد اصلی انتخابات اتحادیه اروپا را درگیر کرده است، تضعیف شد.

کرا در ابتدا با اتهامات مربوط به ارتباط مشکوک با روسیه و چین مواجه شد.

وی سپس با بیان این که همه اعضای حزب بدنام المان نازی موسوم به «اس اس» «جنایتکار» نیستند، خشم گسترده ای را برانگیخت.

این اظهارات باعث شد که حزب آلترناتیو از گروه راست افراطی پارلمان اروپا یعنی هویت و دموکراسی (ID) که در آن حزب افراطی اجتماع ملی فرانسه و اتحادیه ایتالیا شرکای آن هستند، اخراج شود.

حزب اجتماع ملی فرانسه که در رقابت دو مرحله ای پارلمانی در این کشور حضور دارد بعد از انتشار گزارش‌هایی در ژانویه مبنی بر اینکه حزب آلترناتیو آلمان در نشستی با افراط‌گرایان درباره اخراج مهاجران مذاکره کرده تلاش کرد از این حزب افراطی در آلمان فاصله بگیرد.

درز این گزارشات در آلمان درباره مذاکرات اخیر حزب آلترناتیو موجی از شوک و اعتراضات گسترده در این کشور را برانگیخت.

نظر شما