شناسهٔ خبر: 67440102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روستای "دِهلق" ملایر میزبان جهادگران چله خدمت + فیلم

همدان- ایرنا- پویش مردمی "چله خدمت" به پاس خدمات شهید جمهور در مناطق محروم، به روستای "دِهلق" ملایر رسید تا با حضور جهادگران عرصه بهداشت و سلامت، مردم این روستا طعم خدمت جهادی و بی‌منت را بچشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ پویش مردمی «چله خدمت» به پاس تلاش و همت والا و خدمتی که همواره دغدغه سید محرومان، رئیس جمهور شهید آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» بود، مدتی است در سراسر نقاط کشور آغاز شده و گروه‌های جهادی و مردمی در این چله هر چند قدمی کوچک، اما برای خدمت به مردم میدان‌داری می‌کنند.

و امروز پویش «چله خدمت» با حضور گروه‌های جهادی در عرصه بهداشت، درمان و سلامت به روستای «دهلق» آخرین روستای بخش سامن ملایر رسید تا با برپایی بیمارستان صحرایی، خدمات رایگان به مردمی ساده‌دل و مخلص که چشم‌انتظار خدمت بودند، ارائه شود.

این پویش به همت جمعی از گروه‌های جهادی برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و خدمت به مردم، به نیابت از رئیس جمهور شهید و به همت «قرارگاه عمار» و با همکاری ارگان‌هایی همچون شبکه بهداشت و درمان، سپاه ناحیه ملایر، بسیج جامعه پزشکی، اوقاف و امور خیریه، بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی، بخشداری سامن، دانشکده علوم پزشکی، دهیاری روستای دهلق، مجمع خیرین سلامت، آموزش و پرورش، مرکز بهداشت و هلال احمر برگزار شد.

روستای "دِهلق" ملایر میزبان جهادگران چله خدمت + فیلم

اردوی جهادی با ارائه خدمات رایگان پزشکی و فرهنگی به یاد شهدای خدمت و با شعار «مشارکت حداکثری» در انتخابات در روستای «دهلق» و روستاهای اطراف، با هدف ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی به محرومان، برگزار و ویزیت رایگان توسط متخصصان پزشک عمومی، متخصص اطفال، داخلی، روانپزشکی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، غربالگری بینایی و شنوایی، متخصص جراحی عمومی(انجام عمل جراحی محدود)، غربالگری فشار خون و دیابت، مشاوره جوانی جمعیت، مشاوره روانشناسی، مشاوره مامایی و مشاوره تغذیه انجام و دارو به صورت رایگان تحویل شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ملایر در حاشیه برگزاری اردوی جهادی «چله خدمت» گفت: در راستای اجرای پویش «چله خدمت» بیش از ۲۰۰ گروه جهادی در سطح این شهرستان فعال هستند و در عرصه‌های مختلف پزشکی، خدماتی، فرهنگی و ساخت و سازها به مردم خدمت رایگان ارائه می‌دهند.

سرهنگ «داود مهدوی» افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و تعدادی از پزشکان، هفت پزشک متخصص در این اردوی جهادی شرکت کردند و بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی روستای دهلق و روستاهای همجوار ویزیت رایگان شدند.

روستای "دِهلق" ملایر میزبان جهادگران چله خدمت + فیلم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز بیان کرد: اردوی جهادی به یاد و خاطره شهدای خدمت و شهید جمهور در روستای دهلق برگزار و در بخش های مختلف دارو، درمان و بهداشت خدمات رایگان ارائه شد.

کریم میرزایی ضمن تقدیر از حضور جهادگران عرصه خدمت در این اردوی جهادی، افزود: خدمات به صورت رایگان به بیش از چهار هزار نفر مردم این منطقه ارائه شد و حضور گسترده اهالی در این اردوی جهادی و استقبال گرم آنها از خدمات ارائه شده، نشان‌دهنده ثمربخش بودن این اقدام و قدردانی مردم از تلاش‌های خالصانه جهادگران و دولت مردمی سیزدهم بود.

وی ادامه داد: برای اولین بار در اردوهای جهادی این شهرستان، عمل جراحی محدود در روستای دهلق انجام و توسط جراح متخصص ارولوژی و تکنسین پرستاری عمل‌های جراحی سرپایی همچون ختنه انجام شد.

روستای "دِهلق" ملایر میزبان جهادگران چله خدمت + فیلم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: علاوه بر عمل جراحی، خدمات دیگری همچون ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی، توزیع دارو و آموزش بهداشت به اهالی روستای دهلق ارائه شد.

میرازیی با بیان اینکه این اقدام نشان‌دهنده تعهد گروه‌های جهادی به ارائه خدمات تخصصی پزشکی به مناطقی است که به امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی کافی دسترسی ندارند، گفت: برپایی اینگونه اردوی‌های جهادی موجب افزایش دسترسی به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی به ویژه در مناطق محروم خواهد شد.

«داود خیری» بخشدار سامن نیز گفت: در راستای اجرای پویش چله خدمت دهها خدمت جهادی در سطح روستاهای بخش سامن در حال اجرا است و تلاش ما بردن خدمات به تمامی نقاط محروم و دورافتاده این بخش است.

به گزارش ایرنا؛ روستای «دهلق» یک‌هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و آخرین روستای بخش سامن ملایر به شمار می‌رود.

شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

نظر شما