شناسهٔ خبر: 67440066 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هدیه چینی‌ها به شهرداری زاکانی چه بود؟

چمران گفت: هنوز بررسی نکرده‌ایم که نرخ کرایه تاکسی برقی‌ها چقدر تعیین شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز بررسی نکرده‌ایم که نرخ کرایه تاکسی برقی‌ها چقدر تعیین شود اما در حال حاضر نرخ کرایه این تاکسی‌ها ۵۰ درصد بیشتر از تاکسی‌های بنزین سوز است.

مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه ۲۴۵ مین جلسه شورای شهر افزود: پیش تر تعیین نرخ کرایه تاکسی برقی‌ها را در اختیار تاکسیرانی گذاشته بودیم اما در شرایط فعلی گفتیم بهتر است با مشورت شورا این کار انجام شود و فعلا برای تعیین نرخ صبر کنند.

وی همچنین با اشاره به تراموای چرخ لاستیکی هدیه شده از سوی چین به تهران و فعالیت آزمایشی آن در مسیر پیش بینی شده است، اظهار کرد: اگر فعالیتش موفقیت آمیز بود برای مسیرهای بعدی تصمیم گرفته خواهد شد.

هدیه چینی‌ها به شهرداری زاکانی چه بود؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید فروشگاه‌های پایانه شرق تکمیل و اتوبوس‌ها در مکان جدید مستقر شوند، ادامه داد: ساختمان پایانه شرق تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

چمران با بیان اینکه امروز گزارش حسابرسی چند شرکت و سازمان در جلسه شورا بررسی می‌شود، اضافه کرد: تعدادی از پلاک‌های ثبتی نیز از حیث باغ بودن یا نبودن بررسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارشناسی در خصوص حمل و نقل عمومی به کرات انجام شده است، گفت: شهرداری و مرکز مطالعات نیز چند طرح مستقیم در مورد ترافیک و آلودگی هوا داشته و یک طرح نیز برای بازار داشتند که ما گفتیم ورود و خروج بار و خریدهای شخصی و عمده را در این طرح به طور مجزا بررسی کنند.

چمران با تاکید بر اینکه ترافیک مساله ساده‌ای نیست که بتوان ساده به آن نگریست، تاکید کرد: باید جنبه های مختلف این موضوع مورد توجه قرار گرفته شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در اختیار قرار گرفتن ستادهای علیرضا زاکانی برای یکی از نامزدها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ارتباطی به شورا ندارد، افزود: همکاری‌ها گسترده خواهد بود اما نحوه آن مشخص نیست، معاونین شهردار کار خود را انجام می‌دهند و باید مسوولیت‌های خود را تنظیم کنند که خللی ایجاد نشود ولی نیاز به گرفتن مرخصی نیست.

چمران در بخش دیگری با بیان اینکه امیدواریم روند تولید واگن‌های مترو به خوبی طی شود، یادآور شد: متخصصانی که به چین برای بازدید از یک رام قطار ساخته شده سفر کرده‌اند، کاملا از ساخت و تولید آن رضایت داشتند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما