شناسهٔ خبر: 67439653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴ هکتار از مزارع و مراتع بوکان در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ۴ هکتار از مزارع گندم و مراتع روستای کانی‌گورگه این شهرستان در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

رسول معروفی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: آتش‌سوزی در مراتع و مزارع گندم روستای کانی‌گورگه این شهرستان روی داد و به دلیل حضور به موقع آتش‌نشانان و مردم محلی از گسترش آن در دیگر مزارع گندم جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان با تخلیه سه سرویس از کامیون آبرسان و با کمک نیرو‌های مردمی حاضر در محل موفق به مهار آتش شدند، اما این حادثه ۴ هکتار از مزارع گندم و مراتع این روستا را از بین برد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شدن علوفه‌ها احتمال آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد، هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی از همکاری و همراهی جوامع محلی و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست با ماموران آتش‌نشانی در مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: اقدامات اولیه جوامع محلی برای مهار آتش سوزی در مراتع، قبل از رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی می‌تواند کمک زیادی برای ممانعت از گسترش آتش و مهار شعله‌های آن دارد.

روستای کانی‌گورگه در شهرستان بوکان و بخش سیمینه و دهستان بهی دهبکری در بخش شرقی بوکان و پس از روستا‌های قورمیش و کلتپه قورمیش قرار دارد.

بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

بوکان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما