شناسهٔ خبر: 67439502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حملات به خان‌یونس و رفح/ آژیرهای هشدار در غلاف غزه به صدا درآمد

سپیده حسینی

ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد روز شنبه به حملات خود علیه مناطق متعدد نوار غزه از جمله خان یونس و رفح در جنوب این منطقه ادامه داد، همزمان آژیرهای هشدار در مناطقی در غلاف غزه به صدا درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» در این رابطه اظهار کرد: دو حمله هوایی علیه شهرک‌های «عبسان» و «خزاعه» در شرق خان یونس انجام شد و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی شهر رفح را هدف قرار گرفت.

این منبع در ادامه گفت: قایق‌های جنگی ارتش اسرائیل به سمت منطقه «المواصی» در شمال غرب شهر رفح که آوارگان در آنجا مستقر هستند، شلیک کردند.

برخی منابع پزشکی به الجزیره اعلام کردند که در نتیجه حملات ارتش اشغالگر به مناطق پراکنده نوار غزه از بامداد روز شنبه تاکنون ۳۸ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین خبرنگار الجزیره تایید کرد که در مناطق «صوفا» و «حولیت» در جنوب غلاف غزه آژیرهای هشدار به صدا درآمدند.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات در محله «الشجاعیه» در روز پنجشنبه بیش از ۴۰ درگیری میان ارتش این رژیم و نیروهای جنبش حماس شکل گرفت.

روز شنبه برای سومین روز پیاپی درگیری‌هایی میان نیروهای اشغالگر و گروه‌های مقاومت فلسطین شکل گرفت و نیروهای مقاومت از انهدام چند خودروی زرهی دشمن و وقوع تلفاتی در میان سربازان این ارتش خبر دادند.

حملات به خان‌یونس و رفح/ آژیرهای هشدار در غلاف غزه به صدا درآمد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه ویدیویی از سربازان گردان ۴۶ ارتش این رژیم را به اشتراک گذاشتند که در حال منفجر کردن میدان الشهدا در مرکز شهر رفح بودند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه دست به سه کشتار جدید زد که در نتیجه آن ۴۰ فلسطینی شهید و ۲۲۴ تن دیگر از آنها زخمی شدند.

خودروهای زرهی آنها روز شنبه تحت حمایت شدید توپخانه این ارتش وارد منطقه موسوم به «الشاکوش» در شمال غرب رفح شدند، نقطه‌ای که آوارگان فلسطینی بر اساس بیانیه‌های ارتش اشغالگر در ابتدای عملیات نظامی‌اش علیه رفح که این منطقه را امن خوانده بود، چادرهای خود را در آنجا نصب کرده بودند اما ارتش اشغالگر جنایات جدیدی را در حق آوارگان و غیرنظامیان در این منطقه مرتکب شد و چادرهای آنها را آتش زد که به گفته منابع پزشکی، در نتیجه آن دستکم ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر از جمله چند خبرنگار زخمی شدند.

روزنامه «عربی۲۱» با چند تن از آوارگان منطقه «الشاکوش» که به شکلی معجزه آسایی از مرگ نجات یافتند، گفتگو کرد و آنها تاکید کردند که خودروها و تانک‌های ارتش اشغالگر صبح شنبه از منطقه «الشاکوش» عقب‌نشینی کردند و تعدادی از شهروندان توانستند به چادرهای خود برگردند تا وسایل شخصی خود را بردارند.

به نوشته این روزنامه، همچنین اشغالگران خبرنگاران را نیز به محاصره درآوردند که در نتیجه تعدادی از آنها شهید و زخمی شدند. برخی از آنها از منطقه بیرون آورده شدند اما مابقی در محل حمله باقی ماندند چراکه نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی امکان نجات آنها را نداشتند. بلدوزرهای ارتش اشغالگر حدود ۵۰۰۰ دونم از مناطق زراعی شمال غرب رفح را ویران کردند، مناطقی که به منزله آخرین مزارع صیفی‌جات در نوار غزه بودند.

این حملات هوایی همزمان با بازگشت ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه چند ساعت پس از عقب‌نشینی‌اش از آنجا در صبح روز شنبه بود.

در این حملات نقاط تجمع غیرنظامیان و خبرنگاران و چادرهای آوارگان هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این رابطه گزارش داد که خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه حدود ۲۴ ساعت پس از یورش به منطقه الشاکوش از آنجا عقب‌نشینی کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز در این رابطه اعلام کردند که راه‌های ارتباطی خود با چند تن از خبرنگاران مستقر در منطقه الشاکوش را پس از بازگشت غافلگیرانه خودروهای اشغالگران و محاصره منطقه از دست دادند.

تل‌آویو نیز امروز یکشنبه اعتراف کرد که در این درگیری‌ها یکی از افسران و یک سربازش کشته شدند و دو تن دیگر از نیروهای ارتش آن زخمی شدند.

تل آویو با طرح این ادعا که عملیات نظامی‌اش در محله الشجاعیه با هدف انهدام زیرساخت‌های حماس در منطقه ادامه دارد، اذعان کرد که در این عملیات، نیروهایش از فاصله نزدیک با نیروهای حماس درگیر هستند.

در همین رابطه رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که یکی از سربازانش در درگیری‌ها از فاصله نزدیک با نیروهای حماس در داخل خانه‌ای در محله الشجاعیه کشته شد و یک سرباز دیگر آن توسط تک تیراندازهای مقاومت فلسطین کشته شد.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک ساختمان را در محله الشجاعیه به محاصره درآورده و در آن زیرساخت‌های شناسایی، تجهیزات جنگی و پهپاد کشف کرده است.

اما گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که نیروهایش به مقابله با اشغالگرانی که به محله الشجاعیه یورش بردند، ادامه می‌دهند و آنها را در کمین‌های پیچیده خود گرفتار کردند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای ارتش دشمن در کمینی که آنها از پیش آماده کرده بودند و در آنجا یک بمب ضد نفر را منفجر کردند، کشته و زخمی شدند.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که با شلیک گلوله «تاندوم» به یک دستگاه خودروی زرهی ارتش اشغالگر مدل «تایگر» در محله الشجاعیه، تعدادی از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در غزه نیز اعلام کرد اشغالگران چهارراه «الشهدا» در مرکز محله الشابوره را که پناهجویان فلسطینی در آنجا مستقر بودند، هدف قرار دادند و تانک‌های آنها در غرب رفح به ویژه جنوب غرب این شهر بر منطقه الشاکوش مستقر شده و به سمت منطقه المواصی در خان یونس شلیک کردند.

به گفته این منبع، حملات اشغالگران شامل حال محله الشجاعیه، اطراف بازار «البسطات» و محله‌های شرقی منطقه مرکزی نوار غزه بود، توپخانه ارتش اشغالگر یک بار دیگر محله الشجاعیه را هدف قرار داد و جنگنده‌های آن شهر غزه را بمباران کردند همچنین این جنگنده‌ها حمله هوایی را علیه محله الدرج در شرق غزه انجام دادند اما در مقابل گردان‌های القدس و القسام همچنان نیروهای اشغالگر را در کمین‌های خود گرفتار می‌کنند و درگیری‌های بسیار شدیدی در محورهای شهر رفح به ویژه منطقه محله السعودی و اطراف الشابوره شکل گرفت.

گردان‌های الاقصی اعلام کرد که نیروهایش طی ۲۴ ساعت گذشته چهار عملیات اجرا کرده و وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شده و نقاط استقرار خودروهای زرهی آنها را در محورهای درگیری در نوار غزه هدف قرار دادند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

حملات به خان‌یونس و رفح/ آژیرهای هشدار در غلاف غزه به صدا درآمد

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر موقتش در منطقه المواصی را به دلیل حملات اشغالگران و اصابت ترکش‌ها به ساختمان آن و هدف‌گیری مستقیم که خطرات جدی را برای کارمندان مستقر در این ساختمان ایجاد می‌کرد، به طور کامل تخلیه کرد.

این تحولات در حالی رخ دادند که جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای نهمین ماه پیاپی ادامه داشته و تاکنون بیش از ۳۷ هزار شهید و بیش از ۸۶ هزار زخمی که بیشترشان زن و کودک هستند، برجای گذاشته است و علاوه بر آن مراکز مهم و زیرساخت‌های نوار غزه و ساختمان‌های مسکونی آن ویران شدند و قحطی به شدت در این منطقه تحت محاصره گسترش یافته است.

انتهای پیام

نظر شما