شناسهٔ خبر: 67438589 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امسال بیش از ۱۹ هزار دانش آموز کلاس اولی در زنجان وارد مدارس می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهایی که بر پایه موالید نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و نیمه اول ۱۳۹۷ انجام شده، امسال ۱۹ هزار و ۵۶۷ دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس استان می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حسین قاسمی با بیان اینکه نام نویسی کلاس اولی در مدارس استان در حال انجام است، گفت: فرآیند ثبت نام تا پایان مردادماه ادامه دارد و درخواست ما از خانواده ها این است که ثبت نام فرزندانشان را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه بهترین مدرسه برای دانش آموزان کلاس اولی و مقطع ابتدایی، نزدیکترین مدرسه به خانه است، اظهار داشت: در برخی موارد خانواده ها در خصوص ثبت نام دانش آموران در مدارس، محدوده جغرافیایی را رعایت نمی کنند در حالیکه به لحاظ عاطفی و همچنین تقویت مولفه های مرتبط با یادگیری، بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه به خانه است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان، شمار مدارس مقطع ابتدایی این استان را هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۷۱۱ کلاس اول ابتدایی در استان داشتیم که این تعداد امسال به ۷۴۵ کلاس افزایش خواهد یافت.

قاسمی افزود: تعداد کل کلاس های مقطع ابتدایی مدارس استان نیز پنج هزار و ۱۹۸ مورد بود که هزار و ۸۱ مورد از آنها به صورت کلاس های چند پایه اداره می شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال حدود ۱۸ هزار خروجی از مقطع ابتدایی به مقطع دوره اول متوسطه داریم، ‌ افزود: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در سال تحصیلی گذشته ۱۱۹ هزار و ۲۲۳ نفر بود که امسال به ۱۲۰ هزار نفر می رسد.

نظر شما