شناسهٔ خبر: 67438380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حفر چاه با هدف رفع مشکل کمبود آب در ۳ شهر استان قزوین

مدیرعامل شرکت آبفا قزوین از ساخت و حفر چاه برای رفع مشکل کمبود آب شرب در این شهرها خبر داد و گفت: سه حلقه چاه گفته‌ شده با نام چاه‌های شماره ۷، ۸ و ۹ حفر و خط انتقال لازم به طول ۲.۷ کیلومتر با قطرهای متفاوت ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کمبود آب آشامیدنی به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه در شهرهای بیدستان، محمدیه و مهرگان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گرمی هوا و افزایش سرانه مصرف در این سه‌شهر لازم است مردم به طور جدی مصرف آب خود را مدیریت کنند تا آب به همه شهروندان این شهرها برسد.

وی از ساخت و حفر چاه برای رفع مشکل کمبود آب شرب در این شهرها خبر داد و افزود: سه حلقه چاه گفته‌شده با نام چاه‌های شماره ۷، ۸ و ۹ حفر و خط انتقال لازم هم به طول ۲.۷ کیلومتر با قطرهای متفاوت ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین با اشاره به حفر سه‌چاه برای حل مشکل، خاطرنشان کرد: برای حفر و ساخت شبکه انتقال و آب‌رسانی از این چاه‌ها، ۳۰.۲ میلیارد تومان هزینه شده که هشت میلیارد تومان آن مختص خرید حق انشعاب، خرید تجهیزات و عملیات اجرایی برای برق‌رسانی به این چاه‌ها بوده است.

بیرنوندی با بیان اینکه ساخت این سه حلقه چاه اقدام کوتاه‌مدت برای رفع مشکل آب بخش محمدیه شهرستان البرز و سه‌شهر بیدستان، محمدیه و مهرگان است، ادامه داد: این مشکل به صورت اساسی با انتقال آب از سد طالقان حل می‌شود که اجرای آن آغاز شده است.

نظر شما