شناسهٔ خبر: 67437973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز (یکشنبه) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین رنجبر گلشواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دانش آموزان ورودی پایه های اول، هفتم و دهم از امروز - دهم تیرماه - پس از ثبت نام در مدرسه و ثبت و تایید اطلاعات آنها در سامانه سیدا، می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی https://irtextbook.ir/ کتاب‌های درسی خود را سفارش دهند.

وی با بیان اینکه سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی نیازمند کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌آموز است، گفت: ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز نیز رمز ورود به سامانه ثبت کتاب را تشکیل می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ادامه داد: دانش‌آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: همچنین مدیران مدارس برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز دهم تیرماه تا ۶ شهریور ماه فرصت دارند اما باید هرچه زودتر نسبت به انجام این کار اقدام کنند تا با تاخیر در توزیع کتاب های درسی مواجه نشویم.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۲ هزار و ۶۰۱ دانش آموز قشمی در ۱۸۴ باب آموزشگاه این شهرستان مرزی زیر نظر یکهزار و ۵۲۴ نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۵ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما