شناسهٔ خبر: 67436925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هشدار به پایتخت نشینان؛ در این مکان‌ها توقف نکنید

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران و جاری شدن سیل هشدار داد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به افزایش گرادیان فشاری و بروز ناپایداری های همرفتی آورده است: از بکشنبه تا پایان سه‌شنبه (۱۰ تا ۱۲ تیرماه) در ساعات بعد از ظهر و شب وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، در نیمه جنوبی و غربی همراه با خیزش گرد و خاک و احتمال طوفان لحظه‌ای، محدودیت دید و کاهش کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق بویژه در ارتفاعات در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استانهای همجوار، امکان آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب، خطر صاعقه و سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، گاهی مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، احتیاط در انجام امور عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌کند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ تیرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۱ تیرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما