شناسهٔ خبر: 67436376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سیرک لشکر شکست خورده ضدانقلاب در انگلیس/چند توصیه در برخورد با ایرانی‌نماها برای ۱۵ تیرماه

ایرنا

لشکر شکست خورده ضدانقلاب هشتم تیرماه با تجمع مقابل حوزه‌های رای‌گیری در انگلیس، چهره عبوس و کریه خود را به نمایش گذاشتند تا بار دیگر ثابت کنند که توهم آن‌ها برای براندازی ارزش خیال‌بافی هم ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از به‌کارگیری الفاظ رکیک تا تعقیب و تهدید رای دهندگان گوشه‌ای از سیرکی بود که ضد انقلاب برای ایجاد تنش در روند انتخابات انگلیس به راه انداخته بود. آن‌ها به جز مرزهایی که پلیس برای محدوده فعالیت‌ آن‌ها تعیین کرده بود و غالبا هم رعایت نمی‌شد، هیچ مرز دیگری را برای نمایش عصبانیت خود متصور نبودند. این عناصر درمانده که در آخرین پروژه براندازی نظام اسلامی، شکست سنگینی را تجربه کردند، آمده‌ بودند تا به هر ترتیبی کافه را به هم بریزند.

در یک مورد اغتشاشگران خانم رای‌دهنده‌ای را که برای شرکت در انتخابات به حوزه کنسولگری مراجعه کرده بود، تا مسافتی تعقیب کرده و روسری او را از سرش کشیدند. هم‌زمان پویش‌های سیاسی ضد انقلاب در سایه خبرنگار و فعال رسانه‌ای، رای‌دهندگان را در میان موجی از فحاشی و الفاظ رکیک، به چالش مصاحبه می‌کشیدند تا برای استمرار دریافت کمک‌های مالی از اربابان خود، مستند سازی کنند.

در واقع لشکر بازندگان که رفتار آن‌ها بی‌شباهت به گروه‌های افراطی مانند لیگ دفاعی انگلیس به رهبری چهره‌های بدنامی مانند تامی‌رابینسون نیست، تمام توان خود را به‌کار بردند تا با فحاشی و عملیات روانی در ابتدایی‌ترین حقوق مدنی و دمکراتیک شهروندی ایرانیان اخلال ایجاد کنند.

آن‌ها طبق پیگیری‌های به‌عمل آمده، از چند روز پیش هم در تلاش بودند تا با تهدید و ایجاد ارعاب حوزه‌های رای‌گیری را مختل کنند. بر اساس شنیده‌ها، این افراد پنجشنبه با صاحبان سالن‌هایی که برای انتخابات اجاره شده بود تماس گرفته، خود را از طرف اجاره‌کننده معرفی و سپس ادعا کردند که تمایل دارند قرارداد اجاره را لغو کنند.

هنگامی که به آن‌ها گفته شد هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد و یا بخشی از آن عودت می‌شود، ادعا کردند که این مساله برای آن‌ها اهمیتی ندارد. اگر موفق به چنین کاری نشدند، در گام دوم مسائل سیاسی را پیش کشیده و با اهانت به مسئولین جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا صاحب سالن را به فسخ قرارداد متقاعد کنند. در نهایت به روش تهدید طرف مقابل متوسل شده و ادعا کردند که بساط کاسبی او را بر هم زنند.

پلیس انگلیس این دوره همکاری مناسب‌تری را برای حفاظت از شعبه‌های اخذ رای صورت داد و در هر پنج حوزه لندن مستقر شد تا مانع بروز درگیری شود. در حوزه بیرمنگام، معاندین با رای‌دهندگان و عوامل انتخابات درگیر شدند که با دخالت پلیس پاسخ داده شد. براساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، پلیس تعدادی از اشرار در لندن، بیرمنگام و منچستر را دستگیر کرد.

واقعیت این است که ضد انقلاب خارج‌نشین چهار دهه است که قافیه را باخته و نه امروز که حتی در اوج اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز اجماعی میان آن‌ها شکل نگرفت. فحاشی میان گروه‌های سلطنت‌طلب، حزب کمونیست کارگری و تروریست‌های گروهک منافقین که گوش اهالی منطقه کنزینگتون لندن‌ را کر کرده بود، نشان داد که مدعیان دمکراسی هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند.

اینک که انتخابات به دور دوم کشیده شده است و رای‌گیری دیگری در پانزدهم تیرماه در راه است، کارشناسان توصیه‌هایی را در خصوص نحوه برخورد با تعرض ایرانی‌نماها مطرح کرده‌اند.

طبق قانون موسوم به Section ۵ of the Public Order Act ۱۹۸۶ انگلیس، اگر شخصی یا گروهی در مکان عمومی و یا خصوصی، به فردی تعرض کند و یا دُشنام (تهدید کننده یا توهین آمیز) دهد، طبق قانون فوق می‌توان آن شخص یا گروه را به اصطلاح Charge کرد و پلیس موظف به دستگیری و پیگیری شکایت در این زمینه است.

کارشناسان بر همین اساس توصیه می‌کنند که رای دهندگان حتما با موبایل خود تعرض صورت گرفته را فیلم برداری کنند و از پلیس در محل بخواهند که این موضوع را طبق قانون فوق پیگیری کند. اگر پلیس حاضر در صحنه، این موضوع را پیگیری نکرد، می‌توان شماره سر دوش وی را برداشت و مساله را به نهاد ناظر بر عملکرد پلیس (IOPC) و یا بخش شکایت اداره پلیس ارجاع داد.

از سویی سفارت کشورمان در لندن، رایزنی‌های لازم را در خصوص ضرورت حفاظت از رای‌دهندگان ایرانی در روز انتخابات، با مقام‌های انگلیسی صورت داده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مشارکت پرشور و بانشاط هموطنان غیور ایرانی مقیم خارج از کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر وطن دوستی و عشق به ایران عزیز را نمایان، دوستان را خرسند و دشمنان را ناامید ساخت.

وی افزود: بار دیگر و در آزمونی دوباره، برای سربلندی ایران و ایرانی، همه‌باهم در کنار یکدیگر متحد و یکپارچه می‌ایستیم. میثاق مجدد همه ایرانیان سرافراز در هر کجای ایران و جهان، جمعه آینده پای صندوق‌های رأی.

نظر شما