شناسهٔ خبر: 67436245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور سه هزار و ۷۰۰ مجوز ایجاد و توسعه صنایع آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

تبریز- ایرنا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دوران سه ساله فعالیت دولت سیزدهم، حدود سه هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس و توسعه صنایع مختلف با پیش بینی صادر شد.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید سرتیپی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ثمرات این میزان مجوز صنعتی در سال های آینده به ثمر خواهد نشست، افزود: سرمایه گذاری یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال برای این تعداد طرح پیش بینی شده است و سه هزار و ۷۰۰ مجوز بنا به درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده و پیش بینی می کنیم با اتمام آنها زمینه اشتغال ۹۰ هزار نفر فراهم شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد بود؛ اضافه کرد: در سه سال گذشته ۲۲۰ واحد راکد صنعتی مستقر در داخل و خارج شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشت که این مهم اشتغال به کار ۲ هزار نفر را در پی داشت.
سرتیپی ادامه داد: بر این اساس در مدت یاد شده بیش از ۳۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رسیدگی به مشکلات ۵۰۰ واحد تولیدی برگزار شد که از این تعداد بدهی مالی و بانکی معوق ۳۰۰ واحد تعیین تکلیف شد.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: احیای ۸۰ معدن راکد استان نیز از جمله اقدامات مهم برای تسهیل فضای کسب و کار در دولت سیزده است.

به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

نظر شما