شناسهٔ خبر: 67435776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اوربان: دولتمردان اروپایی خواستار جنگ با روسیه هستند

ایسنا

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت رهبری اتحادیه اروپا این اتحادیه را به سمت جنگ با روسیه سوق می‌دهد و منافع مردم خود را نادیده می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان هشدار داد که اتحادیه اروپا با یک سری بحران از جمله چالش‌های اقتصادی و افزایش تهدید تروریسم مواجه است.

نخست‌وزیر مجارستان در مقاله‌ای که شنبه در روزنامه «ماگیار نمزت» (Magyar Nemzet) منتشر شد، گفت: «دولتمردان و حاکمان بروکسل که در یک حباب زندگی می‌کنند، در سال‌های اخیر تعدادی تصمیمات سیاسی بد گرفته‌اند و همین اوضاع را بدتر کرده است. اروپا به طور فزاینده‌ای به جنگی کشیده می‌شود که در آن چیزی برای به دست آوردن و از دست دادن ندارد.»

ویکتور اوربان ادامه داد: «بوروکرات‌ها در بروکسل خواهان این جنگ هستند. آن‌ها، آن را متعلق به خود می‌دانند و می‌خواهند روسیه را شکست دهند. آن‌ها همچنان پول مردم اروپا را به اوکراین می‌فرستند. آن‌ها با تحریم شرکت‌های اروپایی خودزنی کرده‌اند. آن‌ها تورم را بالا برده‌اند.»

اوربان همچنین رهبری اتحادیه اروپا را به «تحمیل ایدئولوژی‌های خود» به جمعیت اتحادیه اروپا متهم کرد و گفت آن‌ها این کار را به جای توجه به منافع مردم انجام دادند.

رهبر مجارستان بلافاصله پس از اینکه اتحادیه اروپا رسما «اورزولا فون در لاین» را برای سومین دوره به‌عنوان رئیس کمیسیون اروپا نامزد کرد، اظهارات خود را بیان کرد.

همچنین «کایا کالاس» وزیر امور خارجه استونی به جای «جوزپ بورل» به‌عنوان دیپلمات ارشد اتحادیه معرفی شد. کالاس که به‌خاطر موضع جنگ‌طلبانه‌اش در سیاست خارجی شناخته می‌شود، یکی از صحنه‌گردان‌های کلیدی تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین بوده است.

به گزارش راشا تودی، او همچنین از طرفداران استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین است.

در همین حال، اوربان منتقد دائمی رویکرد اتحادیه اروپا در قبال مناقشه اوکراین بوده و از حل و فصل دیپلماتیک از طریق مذاکرات در مقابل تشدید تنش‌ها حمایت می‌کند.

برخلاف بسیاری از اعضای ناتو، مجارستان از ارسال هرگونه سلاح به کی‌یف امتناع کرده و علیه کمک‌های مالی بی‌قید و شرط لابی کرده است.

اوربان پیشتر گفته بود ایالات متحده و اتحادیه اروپا «منبع جنون جنگ» هستند که این قاره را فرا گرفته است و همچنین بروکسل را به رابطه خطرناک با روسیه متهم کرده است.

نظر شما