شناسهٔ خبر: 67435353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز شنبه بار دیگر خواستار «تسریع» در ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف شد و گفت که تعلل در این زمینه پیامدهای مرگباری خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از حمله روسیه به شهر «ویلنیانسک» در جنوب اوکراین که هفت کشته بر جای گذاشت، زلنسکی اظهار کرد: هر گونه تعلل در تصمیم‌های مربوط به این جنگ به معنای از دست رفتن جان انسان‌هاست.

مقام‌های اوکراین گفتند که حمله موشکی روسیه به ویلنیانسک در جنوب شرقی شهر زاپوریژیا هفت کشته از جمله ۲ کودک و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت.

آندری کوستین داستان کل اوکراین اعلام کرد که روسیه در این حمله از ۲ موشک استفاده کرد و به زیرساخت‌ها، یک فروشگاه و چند ساختمان مسکونی خسارت وارد کرد.

زلنسکی با انتشار تصاویری از نتایج مخرب این حمله در تلگرام نوشت: شهرها و اجتماعات ما هر روزه آماج چنین حملاتی قرار دارد.

وی افزود: اما راه‌هایی برای غلبه بر این وضعیت وجود دارد. نابودی تروریست‌ها در هر جایی که هستند؛ نابودی لانچر موشک‌های روسیه، حمله با استفاده از قابلیت‌های و تسلیحات دوربرد و افزایش سامانه‌های دفاع هوایی مدرن در اوکراین از جمله راه‌ها برای مقابله با این حملات است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما