شناسهٔ خبر: 67435076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تظاهرات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و مطالبه توافق تبادل اسرا

شهرک نشینان صهیونیست روز شنبه با تظاهرات در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای این رژیم نزد مقاومت فلسطین شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، تظاهرکنندگان همچنین از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی خواستند از تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای اخلال در توافق سازش، جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، شهرک نشینان صهیونیست در اعتراض به ناامنی شمال سرزمین های اشغالی، خیابان اصلی الجلیل علیا را مسدود کردند.

 
تظاهرات پس از آن برگزار شد که خانواده های اسرای صهیونیست در نوار غزه که به شدت از بی توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندانشان خشمگین هستند، امروز با صدور فراخوانی خواستار تظاهرات علیه کابینه شدند.

این خانواده‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از تمامی اسرائیلی‌ها می‌خواهیم به خیابان‌ها بیایند تا نتانیاهو را برای انعقاد توافق تبادل اسیران تحت فشار قرار دهند.

خانواده اسرای صهیونیست تاکید کردند ما در آستانه آغاز جنگ در جبهه شمالی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد دیگر امیدی به بهبودی شرایط فرزندانمان نیست.

در ادامه این بیانیه با انتقاد از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: ادامه جنگ کنونی به معنای مرگ فرزندان ما است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

با گذشت حدود ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به باریکه غزه نتوانسته است، اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف غزه، کشته شده اند.

این امر منجر به آغاز موج گسترده ای از اعتراضات توسط خانواده های اسرای مذکور در سراسر سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ شده است.

نظر شما