شناسهٔ خبر: 67434230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اتحادیه اروپا مناسبات خود با مصر را تقویت می‌کند - اکونیوز

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اروپایی در جریان سفرش به پایتخت مصر بر لزوم تقویت همکاری‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی با این کشور تاکید کرده و توافقنامه سرمایه گذاری مشترکی به ارزش یک میلیارد یورو با قاهره امضا کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، اتحادیه اروپا در جستجوی شرکای بین المللی در حال تقویت روابط خود با کشور مصر است. حالا یک تزریق مالی از بروکسل برای تحریک اقتصاد این کشور شمال آفریقا در نظر گرفته شده است.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در جریان سفرش به قاهره تاکید کرد که ما "از هر زمان دیگری نزدیکتر هستیم".

در جریان این سفر اتحادیه اروپا و مصر توافقنامه سرمایه گذاری مشترکی به ارزش یک میلیارد یورو امضا کردند. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، این کمک مالی را در یک کنفرانس سرمایه گذاری در قاهره مهر و موم کرد.

فون در لاین در سخنرانی خود گفت: امروز مصر و اروپا بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک هستند، بنابراین این مشارکت یک پیروزی واقعی برای مصر و اروپا است. این توافق در ارتباط با اولین قسمت از بسته 7.4 میلیارد یورویی که فون در لاین در ماه مارس اعلام کرد، اعمال می شود.

بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی، این پول از جمله در زمینه های انرژی پاک، تولید و امنیت غذایی در این کشور شمال آفریقا سرمایه گذاری خواهد شد.

"فون در لاین" گفت که این پول "برنامه اصلاحات مصر را همراهی می کند و مشوق هایی ایجاد می کند. به گفته وی این اصلاحات باعث ارتقای محیط تجاری بهتر، جذب سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد مشاغل خوب بیشتر در مصر خواهد شد. این سند توسط "ولادیس دومبروسکیس"، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا و رانیا المشاط، وزیر همکاری های بین المللی مصر، امضا شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز از این توافق استقبال کرد. السیسی در سخنرانی خود گفت: این کنفرانس اولین گام به سوی بهبود روابط بین اتحادیه اروپا و مصر است و نشان دهنده تعهد آنها به حرکت "فراتر از مرحله تعهد و به مرحله اجرا" است.

بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی این پول از جمله در زمینه های انرژی پاک، تولید و امنیت غذایی در این کشور شمال آفریقا سرمایه گذاری خواهد شد.

این مقام بلند پایه مصری تاکید کرد: این کنفرانس در "زمان بسیار حساس" در بحبوحه بحران های بین المللی و منطقه ای برگزار می شود. رئیس جمهور مصر گفت: مصر ثابت کرده است که شریک قابل اعتمادی برای غلبه بر چالش های مشترک به گونه ای است که امنیت و ثبات حاصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما