شناسهٔ خبر: 67433104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حمدان: ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه با خطر قحطی مواجه هستند - اکونیوز

اقتصاد ایران: اسامه حمدان یکی از رهبران حماس اعلام کرد که برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد ۷۰ درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی روبرو هستند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز شنبه تاکید کرد که دشمن صهیونیستی برای 267مین روز متوالی به جنگ و جنایات علیه مردم غزه ادامه می‌دهد. 

اسامه حمدان افزود: دشمن صهیونیستی تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و مرگ بر اثر گرسنگی در این باریکه به یک واقعیت تبدیل شده است. رژیم اشغالگر و فاشیست به جنگ گرسنگی علیه ملت فلسطین در غزه ادامه می‌دهد. 

حمدان اظهار داشت: اوضاع در نوار غزه به ویژه استان‌های غزه و شمال بسیار فاجعه بار است و هزاران نفر در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند. 

وی خاطر نشان کرد که برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که 70 درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی روبرو هستند، درحالیکه 350 هزار کودک زیر 5 سال در نوار غزه با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند. 

اسامه حمدان تاکید کرد: برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانواده‌ها در غزه فقط یک وعده غذایی در روز دارند. دشمن صهیونیستی از 9 ماه پیش همچنان به سیاست به گرسنگی کشاندن ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد. 

وی اظهار داشت که اشغالگران محاصره نظامی کاملی را بر ساکنان غزه در چهارچوب مجازات دسته جمعی آنان اعمال کردند. 

حمدان تصریح کرد که دشمن صهیونیستی اقداماتی تنبیهی را برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در پیش گرفته است. 

وی گفت: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و اشغالگران هر بار مناطقی را که قبلاً امن اعلام کرده بودند مورد حمله قرار می‌دهند. 

این رهبر حماس بیان کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در مجموع بسیار بدتر از آن چیزی است که در اردوگاه‌های بازداشت نازی‌ها اتفاق می‌افتاد. 

اسامه حمدان عنوان کرد: سیاست گرسنگی در نوار غزه یکی از وحشیانه‌ترین شیوه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است. 

حمدان تاکید کرد که هدف دشمن صهیونیستی از این سیاست فشار بر مردم غزه در راستای تلاش برای ایجاد جایگزین‌هایی برای جنبش حماس است.

اسامه حمدان تاکید کرد که دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ سیاست گرسنگی و تشنگی را به شیوه‌ای عامدانه در نوار غزه دنبال کرده است.

حمدان تصریح کرد که سلاح گرسنگی یک جنایت سیستماتیک است که دشمن اشغالگر از طریق آن تمامی قوانین و قطعنامه‌های دیوان دادگستری بین المللی را به چالش کشیده و زیر پا گذاشته است. 

وی گفت: وضعیت فاجعه‌باری که مردم غزه تجربه می‌کنند نشان دهنده شکست واقعی همه ارزش‌هایی است که کشورهای غربی مدت‌هاست به آن می‌بالند. 

حمدان تاکید کرد که از زمان روی کار آمدن ایتمار بن گویر وزیر جنایتکار اسرائیلی تجاوزات و به گرسنگی کشاندن اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی شدت یافته است. 

حمدان گفت: دولت آمریکا از نظر حقوقی، سیاسی و انسانی مسئول و مسبب اوضاع فاجعه‌بار ملت فلسطین در نوار غزه است. بندر شناور آمریکا در سواحل غزه نمایشی بیش نیست.

انتهای پیام/
 

نظر شما