شناسهٔ خبر: 67432818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازدید شهردار تهران از ۲ کلان‌ پروژه عمرانی پایتخت - اکونیوز

اقتصاد ایران: شهردار تهران از آخرین وضعیت احداث دو کلان‌پروژه عمرانی «آزادراه شهید شوشتری» و «امتداد غربی بزرگراه یادگار امام(ره)» بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، امروز شنبه، نهم تیرماه از دو کلان‌پروژه عمرانی پایتخت بازدید کرد. در جریان بازدید مذکور، حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و مدیران کل حوزه معاونت فنی و عمرانی نیز شهردار تهران را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، شهردار پایتخت ابتدا از جبهه‌های مختلف کاری احداث «آزادراه شهید شوشتری»، به عنوان کمربندی شرقی تهران، بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت گشایش ترافیکی در شرق تهران ضمن بررسی آخرین وضعیت آن، بر رفع معارضین و تأمین منابع مالی این پروژه تاکید کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تعامل موثر با نهادهای نظامی، سبب گره‌گشایی و رفع معارضین کلان‌پروژه آزادراه شهید شوشتری و گشایش در حوزه عملیات اجرایی فاز اول این پروژه شده است.

گفتنی است، فاز نخست کلان‌پروژه آزادراه شهید شوشتری از محل تلاقی بزرگراه امام رضا(ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار در جنوب شرق تهران تا میدان فدک (و در ادامه اتصال به بلوار هجرت و بزرگراه بسیج)، به طول 9.3 کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در فاز دوم و نهایی نیز این پروژه تا محل تلاقی بزرگراه‌های شهید یاسینی و سلیمانی ادامه خواهد داشت.

علیرضا زاکانی در ادامه راهی محل پروژه «امتداد غربی بزرگراه یادگار امام (ره)» شد تا آخرین وضعیت عملیات اجرایی در میادین جی و فتح را از نزدیک بررسی کند. در جریان بازدید مذکور، شهرداران مناطق 9 و 10 تهران، گزارشی از رفع معارضین ملکی پروژه ارائه دادند.

شهردار تهران پس از استماع گزارش‌ها، بر اهمیت رضایت ساکنان مجاور پروژه، در پی تملک اراضی مسکونی و اقدامات عمرانی تأکید کرد.

شهردار پایتخت با تأکید بر اهمیت تسریع در عملیات اجرایی این کلان‌پروژه غرب تهران، خواستار ایجاد دسترسی لازم برای شهروندان، به محض اتمام هر یک از فازها شد.

وی همچنین بر تأمین و بهره‌برداری از تمامی دسترسی‌ها در تقاطع سه‌سطحی طرح جدید میدان فتح تا پایان سال تاکید کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، نخستین فاز کلان‌پروژه امتداد غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، شامل دسترسی از غرب بزرگراه فتح به شمال بزرگراه آیت‌الله سعیدی، تا پایان مهرماه سال جاری تأمین می‌شود.

به گزارش تسنیم، کلان‌پروژه تکمیل امتداد غربی بزرگراه یادگار امام(ره) با هدف خروج این بزرگراه موثر شمالی ـ جنوبی در غرب تهران از بن‌بست در میدان جی و اتصال آن به بزرگراه فتح و در نهایت اتصال به بزرگراه آزادگان تعریف و با وجود آغاز عملیات عمرانی در سال 1392، از سال 1396 متوقف شده بود.

 تعامل بی‌سابقه مدیریت شهری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، سبب آزادسازی اراضی نهادی بالغ بر 128 هزار مترمربع در پروژه مذکور شده است. از سوی دیگر رفع معارضین ملکی و تأسیساتی متعدد، همزمان با شروع عملیات گسترده عمرانی در محدوده میدان جی، نویدبخش خاتمه تمامی فازهای این پروژه سنواتی ظرف یک سال آتی است.

نظر شما