شناسهٔ خبر: 67431821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ نهم تیر 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

وزیر آموزش و پرورش: همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که انتخاب شود مورد تأیید و احترام ملت ایران است. همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم تا وعده‌هایشان در جهت سیاست‌های کلی نظام محقق شود.

وي در حاشیه شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انتخابات، مظهر مردم سالاری است و تجلی اراده مردم برای تحقق وعده‌های انقلاب اسلامی و پیش‌رفتن امور کشور است.

قدرداني وزیر آموزش و پرورش از عوامل برگزاری آزمون های نهایی

 در بخشي از  پيام تقدير وزير آموزش وپرورش آمده است با فضل الهی پس از یک دوره تلاش و سخت‌کوشی دانش آموزان عزیز و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، فرآیند برگزاری آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه همزمان با عید سعید غدیر خم به پایان رسید.

 این رویداد عظیم ملی در سال تحصیلی جاری به شکل بی‌سابقه‌ای با حضور بیش از ۲۲۵۰۰۰۰ دانش آموز و داوطلب ورود به آموزش عالی در ۱۰۸ عنوان ماده درسی و بیش از ۱۴۷۰۰ حوزه آزمون برگزار شد که با تأثیر قطعی ۵۰ درصدی امسال و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی برای سال آینده، نقشی مهم و حیاتی در راهیابی دانش آموزان عزیز و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و آینده تحصیلی و شغلی این عزیران دارد .

وزارت آموزش و پرورش مفتخر است که قدرت تحول آفرینی فوق‌العاده خود را اثبات نمود و نشان داد که علی‌رغم همه مشکلات و تنگناها، از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و کافی برای اجرای تحولات اثر بخش برخوردار است. همین جا لازم می‌دانم از تمامی همکاران ارجمندم در سراسر ایران اسلامی که این تحول بزرگ را رقم زدند؛ به‌خصوص مدیران و عوامل زحمتکش حوزه‌های اجرا، تصحیح و معلمان تحول آفرین، از صمیم قلب تشکر و قدردانی نمایم.

 اعلام نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی باشگاه دانش‌پژوهان جوان سال ۱۴۰۳

پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در ۱۴ رشته مختلف مي توانند از ابتدای هفته‌ با مشاهده کارنامه و ثبت اعتراضات از طریق وبسایت رسمی باشگاه دانش‌پژوهان جوان به نشانی ysc.medu.ir  اقدام نمايند. زمان شروع دوره‌ تابستانه ویژه پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی از ۱۶ تیرماه در محل دانشگاه شهیدرجایی خواهدبود.

تمديد زمان ثبت‌نام نقل و انتقالات برون استاني فرهنگيان  تا 12 تير ماه

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در صفحه ويراستي‌اش نوشت: با اعلام مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري زمان ثبت‌نام نقل و انتقالات برون استاني فرهنگيان به مدت يك هفته تا پايان روز سه‌شنبه 12 تير 1403 تمديد است. ضمنا اين زمان غيرقابل تمديد است.

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید رجایی

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ماموریت اصلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تامین نیروی ماهر با رویکرد مهارتی و تمام‌ساحتی براساس سند تحول بر شمرد وی افزود: هدف از تحصیل دانشجویان کشورهای جوار اسلامی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تقویت بنیه علمی کشورهای جوار اسلامی بوده است. از همه مهم‌تر این دانشجویان با تحصیل در دانشگاه تربیت دبیر  شهید رجایی از سفیران فرهنگی و ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسلامی محسوب می‌شوند.

محدودیتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان ها وجود ندارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: میان پایه‌های هنرستانی در صورت جابه‌جایی، اگر رشته تحصیلیشان در هنرستان جدید موجود نباشد باید تغییر رشته دهند این در حالیست که هنگام ثبت‌نام، طبق هدایت تحصیلی صورت گرفته، اولویت‌های «الف» و سپس اولویت‌های «ب» برای انتخاب رشته مدنظر قرار می‌گیرد.

وي با بیان اینکه محدودیتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستانها وجود ندارد گفت: هنرستان‌های نمونه دولتی برای ثبت‌نام، آزمون ورودی، هنرستان‌های شاهد بر اساس اساسنامه و هنرستان‌های شبانه‌روزی برای افراد محروم ثبت‌نام را انجام می‌دهند، برای سایر هنرستان‌ها با توجه به فضا، محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

شروع ثبت‌نام ‌جایزه البرز ‌‌دانش‌آموزی از اول مرداد

بنیاد فرهنگی البرز در شصت‌و‌دومین سال تاسیس خود، فراخوان شصت‌و‌دومین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی را با هـدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور منتشر کرد.

وي با اعلام این خبر گفت: به‌مناسبت شصت‌و‌دومین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین «جایزه البرز 1403 در بخش دانش‌آموزی» با هدف تقدیر از 62 نفر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌‌شود. متقاضيان می‌توانند شخصاً با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه دانش‌آموزی)، نسبت به عضویت و ثبت‌نام در سامانه و متعاقب آن مطالعه شیوه‌نامه جایزه البرز 1403 در هر یک از پایه‌ها و شاخه‌ها مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز مدارک خود را بارگذاری کنند.

20تیر؛ آخرین فرصت معلمان فاقد رتبه برای شرکت در رتبه‌بندی‌

فرصت یک‌ماهه مشمولان فاقد رتبه برای شرکت در رتبه‌بندی روز 20 تیرماه تمام می‌شود و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش این فرصت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. ‌‌افراد می‌توانند از طریق پنجره my.medu.ir نسبت به ورود به سامانه اقدام و پس از ورود با مطالعه دقیق راهنمای بارگذاری مستندات و شرایط و ضوابط نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

احداث یادمان شهدای خدمت در محل سانحه بالگرد توسط آموزش‌وپرورش

یادمان شهدای خدمت در محل سانحه بالگرد توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی به عنوان مجری، احداث خواهد شد. این یادمان‌ به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای شهدای خدمت در منطقه دیزمار ورزقان احداث خواهد شد. به‌مناسبت اربعین شهدای خدمت، کار ساخت این یادمان و المان‌ برای شهدای خدمت در محل سانحه بالگرد آغاز شده است.

 برگزاري امتحان «موردکاوری» 10 تير ماه

‌آزمون کتبی موردکاوی برای داوطلبان پذیرفته‌‌شده سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش در ساعت ٨ صبح فردا ‌یکشنبه 10 تیر 1403 برگزار خواهد شد. ‌داوطلبان باید ‌در تاریخ 10 تیر با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکس‌دار و بر‌اساس محل تعیین‌شده در کارت ورود به جلسه و همراه داشتن لوازم‌التحریر مورد نیاز در حوزه درج‌شده بر روی کارت ورود به جلسه‌، حضور یابند.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا یکشنبه ۱۰ تیر‌ ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. همچنین کتاب‌های درسی دانش‌ آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.

نظر شما