شناسهٔ خبر: 67430555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چند کار ساده برای سلامتی آنها که دائم پشت میز می‌نشینند!

برای اکثر افرادی که در دفتر کار می‌کنند، گذراندن ساعات طولانی بدون ورزش اجتناب ناپذیر است اما درباره آن چکار می‌توان کرد؟ برای اکثر افرادی که در دفتر کار می‌کنند، گذراندن ساعات طولانی بدون ورزش اجتناب ناپذیر است اما درباره آن چکار می‌توان کرد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سبک زندگی بی تحرک یک عادت بسیار مضر برای سلامتی است. نشستن پشت میز به مدت هشت ساعت متوالی نه تنها به گردش خون و بینایی آسیب می‌رساند، بلکه منجر به افزایش وزن و ایجاد مشکلات قلبی عروقی نیز می‌شود.

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه پزشکی تایوان انجام شده است، با تجزیه و تحلیل داده‌های یک گروه بیش از ۴۸۰ هزار نفر به مدت ۱۳ سال، می‌توان سلامتی را با افزایش اندکی در فعالیت بدنی روزانه به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

بدین ترتیب برای مشاهده نتایج قابل توجه در سلامتی نیاز به دوی مارتن نداریم و با افزایش اندک در دفعات و مدت زمان تمرینات بدنی خطر مرگ و میر کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید عادت‌های جدید و ساده را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا سلامتی خود را دوباره به دست آورید. اولین مورد این است که آسانسور را با پله جایگزین کنید. این هم برای محل کار و هم برای مترو صدق می‌کند.

اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، سعی کنید یک ایستگاه زودتر پیاده شوید و با پای پیاده سفر را به پایان برسانید. این پیاده روی کوتاه تضمین می‌کند که روز شما با فعالیت بدنی شروع شود. اگر با ماشین به محل کار خود می روید، پارکینگی را کمی دورتر انتخاب کنید.

مثلاً وقتی احساس تشنگی می‌کنید، به جای نزدیک‌ترین آب خوری به میزتان، به دورترین آب خوری بروید. پشت خود را روی دیواری صاف قرار دهید، پاها را کمی از هم باز کنید، و به آرامی چمباتمه بزنید تا به ورزش عادت کنید. سپس سرعت خود را افزایش دهید و مراقب باشید به زانو آسیب نرسانید.

برای کسانی که از کمردرد شکایت دارند، انجام حرکات کششی توصیه می‌شود. تمرین با استفاده از صندلی کار انجام می شود و از کوتاه شدن عضلات جلوگیری می‌کند. کاهش یا قطع زمان نشستن می تواند گردش خون، متابولیسم و ​​سلامت قلب را بهبود بخشد. این همچنین به سلامت روان، افزایش تمایل به کار و انجام فعالیت در اوقات فراغت کمک می‌کند.

به هر حال، یک تلاش کوچک روزانه منجر به بهبود بزرگی در سلامتی می‌شود. بنابراین، ارزش دارد که این عادات جدید را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

نظر شما