شناسهٔ خبر: 67430415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در آیین یابود چهلم شهدای خدمت در آنکارا مطرح شد؛

شهدای خدمت الگوی تمام عیار برای زمامداران جمهوری اسلامی هستند

لیلا امیدی

حبیب الله زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گفت: در کنار مردم بودن و تلاش برای خدمت به مردم از سویی و ایجاد اقتدار و قدرت برای ایران در فضای بین‌الملل به ویژه در حوزه همسایگان از جمله شاخصه‌های شهیدان والامقام رئیسی و امیرعبداللهیان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با  فرارسیدن چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، مراسم یادبودی آنکارا با حضور ایرانیان مقیم و خانواده‌های نهادهای ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، حبیب الله زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در سخنانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های منحصر بفرد شهدای خدمت، خستگی ناپذیری و تخصص و ایمان و اخلاص را از جمله خصوصیات فردی شهدای خدمت برشمرد.

وی با ذکر خاطراتی از شهدای خدمت، رفتار و منش آنان را الگویی تمام عیار برای زمامداران جمهوری اسلامی خواند و افزود: در کنار مردم بودن و تلاش برای خدمت به مردم از سویی و ایجاد اقتدار و قدرت برای ایران در فضای بین‌الملل به ویژه در حوزه همسایگان از جمله شاخصه‌های شهیدان والامقام رئیسی و امیرعبداللهیان بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با اشاره به انتخابات پیش رو، آن را فرصتی برای تعیین سرنوشت کشور برای یک دوره چهار ساله دانست و بر شرکت فعالانه هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور در این انتخابات تأکید کرد.

در ادامه این مراسم، سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به برخی از زوایای اخلاقی و روحیه خدمت شهدا اشاره کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی و بر اساس آموزه‌های انقلاب اسلامی خدمت به خلق و گره گشایی از مشکلات مردم از جمله ارزش‌های دینی به حساب می‌آید و برای خدمتگزاران برترین و بهترین هدف رضایت الهی و خدمت به خلق است. در چنین فرهنگی است که دادن جان در مسیر خدمت از ارزشمندترین مرگ‌هاست.

وی با اشاره به ضرورت معرفی این فرهنگ و شناساندن شخصیت شهدای خدمت به جامعه جهانی افزود: معرفی الگویی‌هایی همانند شهدای خدمت به مردم جهان در واقع شناساندن فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است و بر این اساس ما در روزهای گذشته با همکاری مؤسسه فرهنگی مصباح الهدی کتاب شهید جمهور را آماده و به ترکی استانبولی ترجمه کردیم نا مخاطبان ترک به شخصیت متفاوت شهید رئیسی آشنا شوند.

در این مراسم از کتاب شهید جمهور که به زبان استانبولی ترجمه و چاپ شده است، رونمایی شد.

شهدای خدمت الگوی تمام عیار برای زمامداران جمهوری اسلامی هستند

انتهای پیام

نظر شما