شناسهٔ خبر: 67429432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیشتازی سعید جلیلی در مقر اصلی جبهه پایداری /مقایسه آرای پزشکیان و قالیباف در خراسان رضوی /میزان مشارکت در سمنان و یزد چقدر بود؟

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید هادی طباطبایی اظهار کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۹۶ آرا صحیح مآخوذه در خراسان رضوی، جناب آقای سعید جلیلی ۵۰/۲ درصد آرا، جناب آقای مسعود پزشکیان با کسب ۲۷/۴ درصد آرا، جناب آقای محمدباقر قالیباف با ۱۷/۸ درصد آرا و حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مصطفی پورمحمدی ۰/۸ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

بنابر گزارش مهر، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: مجموعاً استان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی به ثبت رساندند.

وی تاکید کرد: آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و بدین ترتیب جمعه هفته آینده ۱۵ تیرماه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

۱۳۷ هزار رای مردم استان سمنان در سبد «جلیلی»

بنابر گزارش مهر، فرج الله شوشتری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه نتایج نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شد، تاکید کرد: طبق آخرین اعلام سعید جلیلی با کسب ۱۳۷ هزار و ۸۱ رأی معادل ۵۲.۳ درصد آرا، بیشترین رأی را در استان به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مسعود پزشکیان با کسب ۷۳ هزار و ۲۱۷ رأی، ۲۸ درصد آرای مأخوذه را کسب کرده است، گفت: نفر سوم محمد باقر قالیباف با کسب ۳۴ هزار و ۷۵۹ رأی ۱۳.۳ درصد آرای مأخوذه اعلام شده و مصطفی پور محمدی با کسب دو هزار و ۳۰۲ رأی ۹ دهم درصد آرای مأخوذه را داشته است. ۲۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان سمنان مشارکت داشتند.

شوشتری با بیان اینکه ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن استان سمنان رأی خود را به صندوق انداختند، تاکید کرد: سرخه بیشترین میزان مشارکت را در بین هشت شهرستان استان به خود اختصاص داد. ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن بودند. برای برگزاری دور دوم انتخابات که جمعه آتی برگزار می‌شود، آمادگی کامل در سراسر استان وجود دارد.

تعداد آرای پزشکیان و جلیلی در استان یزد

بنابر گزارش ایرنا، سعید رستگاری، دبیر ستاد انتخابات استان یزد تعداد کل آرا ماخوذه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را ۴۳۶ هزار و ۷۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: سعید جلیلی با کسب ۲۱۳ هزار و ۵۱۳ رای معادل ۴۸.۸۹درصد پیشتاز این مرحله از انتخابات شده است. همچنین مسعود پزشکیان با ۱۶۵ هزار و ۶۹۶ رای معادل ۳۷.۹۴ درصد و محمدباقر قالیباف با ۳۵ هزار و ۶۸۰ رای معادل ۸.۱۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

به گفته وی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز با سه هزار و ۸۲۹ رای معادل ۸۸ صدم درصد در رتبه آخر قرار گرفت و تعداد آرای باطله نیز در استان یزد ۱۸ هزار و چهار رای معادل ۴.۱۲ درصد بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد پبش از این از مشارکت ۵۸.۱۸ درصد مردم استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

"علی اکبر عزیزی" میزان مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره قبل مجلس شورای اسلامی در این استان به ترتیب ۵۷ و ۵۰.۰۲ درصد اعلام کرد.

۲۷۲۱۵

نظر شما