شناسهٔ خبر: 67429118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرمت ۴۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفت

ارومیه - ایرنا- معاون فرهنگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مرمت و ساماندهی ۴۰ اثر تاریخی استان در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

داوود فرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد جامع ارومیه،بازارهای تاریخی ارومیه و خوی، باغ موزه ستاد لشکر،خانه انصاری ارومیه،بافت تاریخی ارومیه و خوی از جمله آثار تاریخی هستند که مرمت و ساماندهی می شوند.

وی اظهار کرد: همچنین ایجاد چهار موزه موضوعی از جمله موزه صنایع دستی در مدرسه هدایت ارومیه و سه موزه "ورزش،مدرسه و تاریخ" در مدرسه تاریخی۲۲ بهمن ارومیه از دیگر بناهایی تاریخی در دست مرمت است.

معاون فرهنگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: پایگاههای جهانی قره کلیسا، تخت سلیمان تکاب، مجموعه تپه تاریخی حسنلو، دژ بسظام، سایت موزه جنگ چالدران، مجموعه فرهنگی و گردشگری شمس خوی از دیگر مجموعه ها و آثار تاریخی است که در آنها عملیات مرمتی صورت خواهد گرفت.

فرازی افزود: برای مرمت بناهای تاریخی فوق یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، اذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی است که تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چچالدران، کاروانسرای شاه عباسی خوی و آیین مذهبی قره کلیسای چالدران در فهرست جهانی یونسکو قرار دارند

نظر شما