شناسهٔ خبر: 67429114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی:

فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی آغاز شد

اراک- مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: فاز اول طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتاحی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تب برفکی به مدت ۶۰ روز کاری از تاریخ امروز شنبه، آغاز و تا اواسط شهریور ماه در تمامی ۱۲ شهرستان استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این طرح افزود: انتظار می‌رود در این فاز ۹۵ درصد از جمعیت دام‌های سنگین و ۹۰ درصد از دام‌های سبک سطح شهرستان‌های استان علیه این بیماری واکسینه و از مقاومت لازم برخوردار شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور به صورت رایگان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی انجام می‌گیرد، افزود: پوشش واکسیناسیون در دام‌ها با اولویت کانون‌های سال‌های گذشته، مناطق عشایری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده، حیات وحش و مناطق پرخطر انجام می‌شود.

فتاحی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی حاد و واگیر دار است که باعث ایجاد خسارت اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام می‌شود.

وی افزود: طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام هر ساله به صورت رایگان و به صورت برنامه ریزی شده و در قالب فازهای جداگانه و به طور همزمان در همه استان‌های کشور و این استان انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی به دامداران و بهره برداران گفت: لازم است جهت پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام‌های خود و منطقه علاوه بر واکسیناسیون دام‌های خود نسبت به رعایت نکات بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضد عفونی دامداری، خرید هر نوع دام با اخذ مجوز دامپزشکی و انجام قرنطینه اقدام کنند.

نظر شما