شناسهٔ خبر: 67428276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری چهارمین جشنواره طب ایرانی در بهمن ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزاری چهارمین جشنواره طب ایرانی را فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات و توسعه منطقی این میراث علمی دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش وبدا،  نفیسه حسینی یکتا، در اولین جلسه اجرایی جشنواره طب ایرانی، با اشاره به اهمیت برگزاری چهارمین جشنواره طب ایرانی در بهمن ماه 1403، بر نقش آن در توسعه و ترویج طب ایرانی، تاکید کرد.

حسینی یکتا این جشنواره را فرصتی ارزشمند برای متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به طب ایرانی دانست تا ضمن معرفی آخرین یافته ‌ها و دستاوردهای علمی در این زمینه، با ظرفیت های این طب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه طب ایرانی یکی از غنی ‌ترین و ارزشمندترین میراث فرهنگی و علمی کشور ما است که قدمتی چند هزار ساله دارد، تصریح کرد: این طب بر پایه حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ ها بنا شده و می ‌تواند در کنار طب نوین، نقش موثری در ارتقای سلامت جامعه ایفا کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت عنوان کرد: در سال ‌های اخیر شاهد استقبال روزافزون مردم از طب ایرانی بوده ‌ایم که نشان ‌دهنده اعتماد مردم به این طب و اثربخشی آن در پیشگیری و درمان بیماری‌ ها است.

حسینی یکتا تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره طب ایرانی، معرفی این طب ارزشمند به جامعه و ترویج استفاده صحیح از آن در بین مردم و توسعه علمی و منطقی آن است. همچنین این جشنواره فرصت مغتنمی را برای محققان و پژوهشگران این حوزه فراهم می ‌کند تا یافته‌ ها و دستاوردهای خود را به اشتراک گذارند و از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به استقبال گسترده متخصصان و علاقه مندان از سومین جشنواره طب ایرانی و تنوع محورهای آن، بیان کرد: در سومین دوره جشنواره طب ایرانی چهار بخش علمی، فرهنگ و هنر، دانش آموزی و جوانی جمعیت را داشتیم که از میان 2035 شرکت کننده 638 نفر معادل 43 درصد در بخش دانش آموزى، 391 نفر معادل 27 درصد در بخش فرهنگ و هنر، 371 نفر معادل 25 درصد در بخش علمى و79 نفر معادل 5 درصد در بخش ویژه با موضوع جوانى جمعیت شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرزندآورى و ابلاغ سیاست هاى کلى جمعیت، موضوع بخش ویژه جشنواره سوم «جوانى جمعیــت» انتخاب شد. همچنین وجود بخش دانش آموزى، بــا توجه به نقــش آفرینى دانش آموزان و معلمان در پیشبرد اهداف مرتبط با اصلاح ســبک زندگى بر اســاس آمــوزه هاى طب ایرانى، مورد اســتقبال بى نظیر شرکت کنندگان قرار گرفت، که جزو نقاط قوت جشنواره سوم بود.

 حسینی یکتا ابراز امیدواری کرد که جشنواره چهارم با مشارکت پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه باشکوه تر از قبل برگزار می شود تا گامی مهم در جهت حفظ و احیای طب ایرانی، این میراث ارزشمند ملی، باشد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پایان از تمامی علاقه مندان به این حوزه دعوت کرد تا با شرکت در چهارمین جشنواره طب ایرانی، به ارتقای این طب ارزشمند، کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما