شناسهٔ خبر: 67428177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در سه ماهه نخست سال جاری؛

بیش از ۳ میلیون نفر مسافر در خراسان رضوی جابه‌جا شدند

رئیس ادارۀ مسافر ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۱۰ مسافر در این استان جابه‌جا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شـهرسازی از خراسان رضوی، مجتبی یعقوبی رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۱۰ مسافر در این استان جابه‌جا شدند و طی این مدت زمانی ۲۸۷ هزار و ۸۳۰ سفر مسافری به‌وسیله وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از سواری کرایه، مینی بوس و اتوبوس صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۹ نفر مسافر در قالب یک میلیون و ۵۱۱ هزار ۵۴۲ دستگاه وسیله نقلیه عمومی در این استان به مقاصد مختلف جابه‌جا شدند.

یعقوبی بیان کرد: در نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۹۰۱ هزار و ۵۴۲ مسافر با ناوگان عمومی بین شهری در قالب ۵۷ هزار و ۸۴۴ سفر جابه‌جا شدند که این استان رتبۀ نخست تعداد سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اتوبوسی را از آنِ خود کرد.

در خراسان رضوی بیش از هشت هزار راننده ناوگان مسافربری برون شهری با حدود ۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری فعالیت دارند.

نظر شما