شناسهٔ خبر: 67428053 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا:

رویگردانی از مسیر ولایت موجب ضلالت و گمراهی می‌شود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که هرکس از مسیر ولایت و حجت خدا روی‌گردان شود، گرفتار ضلالت و گمراهی خواهد شد، گفت: اگر قلب انسان آغشته به گناه و گرفتار انحراف از حق گردد، آیات قرآن و روایات دیگر بر او اثر نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، عید غدیر را عید الله الاکبر و بزرگ‌ترین و والاترین روز سال توصیف نمود و اظهار داشت: شیطان در این روز به‌خاطر بحث ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) سه بار عربده کشید و با فریادهایش اظهار عجز کرد، چرا با غدیر باب هدایت پیش روی تمام انسان‌ها گشوده شد.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به زندگی وحشتناک عرب جاهلی در تعاملات اجتماعی و زنده‌به‌گور کردن دختران با بیان این که پیامبر اعظم صلی الل علیه و آله این جامعه را به جایی می‌رساند که مفهوم آیات الهی و معرفت‌های الهی را درک می‌کنند، اظهار داشت: رسالت ۲۳ساله پیامبر بر قلب‌ها و نفوس تحولات عمیقی را ایجاد نموده، اگر شتاب انسان‌ساز پیامبر به دست باکفایت امام علی (ع) که نفس پیامبر صلی‌الله علیه و اله است، ادامه پیدا می‌کرد، قطعاً هم اکنون شاهد قدرت تحول حاکمیت دینی و الهی در جای‌جای زندگی انسان‌ها بودیم.
 
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایت نبوی «معاشر النّاس ما من علم الاّ علّمنیه ربّی و انا علّمته علیّاً و قد أحصاه اللّه فیّ و کلّ علم علمت فقد أحصیته فی إِمام المتّقین و ما من علم الاّ علّمته علیّاً»، مسئله علمیت مولی‌الموحدین علی (ع) را موردتوجه قرارداد و با تأکید بر این که همه علوم الهی که به پیامبر اعطا شده، به امام(ع) منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: رسول‌الله(ص) مدینه علم و علی(ع) دروازه فهم و درک آن است.
 
وی در تبیین دلایل عدم انعطاف مردم آن دوران نسبت به پیامبر و امام علی علیهماالسلام با بیان این که علی‌رغم معرفت نسبت به جایگاه و فضائل ائمه اطهار علیهم‌السلام، درگیر موانع هدایت بودند، ابراز داشت: اگر قلب انسان آغشته به گناه و گرفتار انحراف از حق شود، دیگر آیه قرآن و روایات بر آن اثر نخواهد کرد؛ اگر قلب انسان پوشش و قساوت گرفت، به تعبیر آیه ۶ سوره بقره، بودونبود هشدارهای دینی هیچ فرقی برایش نخواهد کرد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا با بیان این که امام روشن و روشنگر و خورشید زندگی مؤمنانه است، خاطرنشان کرد: تبیین مسئله غدیر را نباید تنها در جشن خلاصه نماییم؛ باید دستور سرسپردگی نسبت به ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را دریافت و منتقل نماییم؛ اگر این انحراف اتفاق نمی‌افتاد هیچ دونفری با هم به اختلاف نمی‌افتادند.
 
وی ضمن اشاره به روایتی با بیان این که هرکس از مسیر ولایت و حجت خدا روی‌گردان شود، گرفتار ضلالت و گمراهی خواهد شد، یادآور شد: امام علی (ع) منصوب از جانب خداست؛ امام نه‌تنها هدایت به حق می‌کند، بلکه به حق عمل می‌کند و باطل را از میان بر می‌دارد و انسان و جامعه را از آن نهی می‌سازد و سرزنش هیچ‌کسی مانع کار او نمی‌شود.
 
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که شیعه حقیقی هیچگاه در مقابل ملامت دیگران غافله را نمی‌بازد و در دینش قدرتمند بوده، در مسائل دینی مستحکم، استوار و خستگی‌ناپذیر پای‌کار می‌ایستد، اذعان داشت: علی‌رغم تمام صراحت کلام نبی مکرم اسلام (ص) در روز غدیر، دنیاطلبی عده‌ای باعث شد تا اعتراف به حق نکنند و بدبخت شوند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا در پایان با اشاره به فضائل مولی‌الموحدین علی (ع) در کلام رسول‌الله (ص)، خاطرنشان کرد: نه‌تنها در لیلةالمبیت بلکه در شعب ابی‌طالب بارهاوبارها حضرت علی (ع) خود را جان فدای پیامبر اعظم (ص) نمودند؛ علی (ع) نخستین کسی بود که به پیامبر ایمان آوردند.

نظر شما