شناسهٔ خبر: 67427744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌بینی واکسیناسیون ۲ میلیون راس دام در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از پیش‌بینی واکسیناسیون دو میلیون راس دام جهت ایمن‌سازی و مقابله با تب برفکی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مهدی فیضی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سایه همکاری دامداران و روستاییان وضعیت بیماری تب برفکی بسیار بهتر و پایدارتر از سال‌های گذشته است، اظهار کرد: عملیات واکسیناسون تب برفکی دام سنگین و سبک استان از امروز، شنبه نهم تیر آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در اجرای این عملیات که به مدت ۶۰ روز کاری انجام می‌شود، نزدیک به دو میلیون رأس دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد.

وی افزود: این عملیات به‌صورت به‌طور کامل رایگان است و هیچ مبلغی بابت هزینه تأمین واکسن و عملیات مایه‌کوبی از دامدار دریافت نمی‌شود، از این رو با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای این طرح از دامداران و روستاییان انتظار می‌رود با اکیپ‌های سیار مایه‌کوبی دامپزشکی همکاری کنند تا دام‌هایشان در مقابل این بیماری بسیار مهم و اقتصادی امنیت لازم را کسب کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این عملیات با استفاده از توان توأمان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود، تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و با برنامه‌ریزی کامل، واکسن این بیماری به اندازه کافی از سازمان دامپزشکی تأمین شده است و هزینه عملیات مایه‌کوبی با تأمین منابع اجرای طرح از محل اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

فیضی ادامه داد: ایجاد ایمنی همگن و پایدار در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری مهمترین هدف دامپزشکی در اجرای این طرح مهم است.

نظر شما