شناسهٔ خبر: 67427368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

توجه به معیشت مردم و ثبات قیمت‌ها؛ اولویت دولت چهاردهم

ندا خسرو شاهی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ثبات قیمت‌ها و مقابله با تورم و گرانی را از اولویت‌های دولت چهاردهم برشمرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید به مطالبات اصلی کارگران درباره معیشت و حفظ امنیت شغلی توجه جدی نشان بدهد.

صاحب‌خبر -

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی مطالبات اقتصادی از دولت چهاردهم اظهار کرد: در حوزه کلان اقتصاد معتقدم باید اولویت دولت چهاردهم بازگرداندن آرامش و ثبات قیمت‌ها به بازار و مقابله با تورم و گرانی باشد. این مساله حایز اهمیت است چون نه تنها در زندگی مردم بلکه در معیشت خانوارهای کارگری اثرگذار است لذا رئیس جمهور آینده باید به مطالبه اصلی کارگران که معیشت و حفظ امنیت شغلی است توجه جدی نشان بدهد.

او ادامه داد: تصمیماتی که فراخور شرایط مکانی و زمانی و موقعیت مملکت گرفته می‌شود کاربردی‌تر است، بنابراین رئیس جمهور آینده ایران باید هر کاری که برای مردم و به نام مردم انجام می‌دهد، مردم را در آن کار مشارکت بدهد. همانطور که مقام معظم رهبری امسال را سال مشارکت مردم نامیدند، باید با اتکا به نیروی مردم و مشارکت آحاد جامعه امور را پیش برد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد دولت چهاردهم باید روی نقش دادن به مردم بیشتر متمرکز شود و در بستر تعاون از این مشارکت استفاده کند.

ابوی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید مردم را خاطر جمع و دلگرم کند و به صحنه بیاورد. مردم در بورس، خودرو و ... سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی باید اطمینان خاطری هم به آنها داده شود که نگران معیشت و حقوق و دستمزد و آینده نباشند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بخش تعاون تاکید کرد: خوشبختانه در بخش تعاون ارزش افزوده بالایی وجود دارد و در حوزه مسکن، تامین کالا، تنظیم بازار و تولیدات مشاغل خانگی و دانش بنیان می توان از بنگاه‌های تعاونی استفاده بهینه کرد.

این مقام کارگری افزود: طبعا بهترین راه مشارکت مردم در زمینه مسکن و ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن هستند که می‌توانند به خانه دار شدن مردم کمک کنند. مسکن بحث دلالی نیست بلکه محل سکنایی برای خانواده‌هاست که در آن زندگی کنند. اگر مردم در ساخت منازل مشارکت داده شوند با هر میزان درآمدی که دارند می‌توانند صاحب خانه شوند.

ابوی همچنین با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: وقتی جوانان را به دانشگاه می‌فرستیم باید به فکر شغل و درآمدشان هم باشیم و فرهنگ کار را برای آنها تعریف کرده باشیم و بگوییم قرار نیست همه استخدام شوند. جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان می‌توانند در زمینه تولید و صادرات دور هم جمع شوند و ایده‌های خود را به نمایش بگذارند. دولت نیز ریل گذاری لازم را انجام دهد و نقش حمایتگری خود را ایفا کند.

انتهای پیام

نظر شما