شناسهٔ خبر: 67427043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرمانشاه خنک‌ می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت که دمای هوا در استان از امروز شنبه تا روز چهارشنبه به طور متوسط ۳ تا ۵ درجه کاهش یافته و به حدود ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتی گراد برسد.

صاحب‌خبر -

سعید قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، طی هفته جاری در بعضی ساعات از طول روز وزش باد و غبار رقیق بویژه در مناطق مرزی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مهمترین پدیده‌ جوی در سطح استان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین متوسط دما که تا روز چهارشنبه و در غالب نقاط به آرامی کاهش می‌یابد؛ طی ۲ روز پایانی هفته به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: دمای دیروز شهر کرمانشاه در گرم‌ترین ساعت به ۴۰ درجه رسید که پیش بینی می شود به تدریج در طول هفته جاری تا ۳۶ درجه کاهش یابد.

قاسمی افزود: دمای متوسط استان کرمانشاه نیز طی این مدت بین ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر شود.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سومار و قصرشیرین با ۴۵ درجه گرم‌ترین و کوزران  با ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقاط استان کرمانشاه بودند.

قاسمی ادامه داد: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز طی این مدت بین ۱۶ تا ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر در سطح استان کرمانشاه ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما