شناسهٔ خبر: 67426656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

حل مشکلات صنعت استان نیازمند برنامه‌های درازمدت است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حل مشکلات صنعت در استان را نیازمند برنامه‌های بلندمدت در دولت و راهکارهای عملیاتی برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _شنبه نهم تیر_ در نشست با مدیران خانواده صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: زمینه رشد صنعت به‌ویژه در بخش معدن استان سمنان بسیار زیاد است و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کامل و بهینه شود.

وی با اشاره به لزوم داشتن برنامه بلندمدت در دولت برای تأمین آب، برق و گاز صنایع و جلوگیری از قطعی سوخت صنعت در مواقع پیک مصرف، افزود: در زمینه تأمین نیروی انسانی نیز فراهم کردن شرایط پذیرش نیروهای غیربومی از قبیل ساخت منازل مسکونی برای حل این مشکل باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سرمایه بسیاری از سرمایه‌گذاران استان در کلان‌شهرها است، گفت: باید شرایطی فراهم شود که بخشی از سرمایه این افراد در بانک‌های استان باشد و مشوق‌ها و فراخوان‌هایی نیز برای بازگشت سرمایه‌های سرمایه‌گذاران استانی فراهم شود.

مطیعی تصریح کرد: صاحبان صنایع و معادنی که در روستاها قرار دارند، باید درصدی از درآمد خود را صرف امور فرهنگی آن روستا کنند که این مسئله، هم در قانون دیده شده است و هم موجب برکت در کسب‌وکار آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رفع موانع در پیوست دانشگاه و کارخانه گفت: تلاش به‌منظور رسیدن به اصل مطلب که همان «جهش تولید» است، سبب رفع بسیاری از موانع می‌شود.

نظر شما