شناسهٔ خبر: 67426494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیفیت گندم خریداری شده در اصفهان ارتقا یافت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: گندم خریداری شده استان در سال جاری از نظر کیفی در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

صاحب‌خبر -

محسن ضیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم خریداری شده امسال از نظر سن‌زدگی و آفت‌های مفید و غیر مفید از میانگین کاهشی خوبی برخوردار بودند که این موضوع نشان‌دهنده برنامه‌ریزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون حدود ۷۰ هزار تُن محصول از کشاورزان استان خریداری شده است.

ضیایی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده در استان اصفهان تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۵ هزار تن از گندم خریداری شده تاکنون به سیلوهای دولتی و کارخانه‌های آردسازی استان حمل شده است.

ضیایی گفت: ارزش ریالی کل محموله‌های گندم خریداری شده حدود ۱۲ هزار و پانصد میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از ۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیم در استان اصفهان وجود داشته باشد؛ این رقم سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار تن بود.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی این استان شروع می‌شود و بتدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و این کار تا پایان شهریور ادامه دارد.

نظر شما