شناسهٔ خبر: 67426473 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و مدیرکل موزه ملی کنیا مطرح شد؛

لزوم تقویت ارتباطات فرهنگی ایران و کنیا با محوریت انتقال دانش کتابداری و مدیریت کتابخانه‌‌ها

پورمرجان و خانم پروفسور ماری گیکونگو بر تبادل تجربیات مشترک، توسعه همکاری‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت طرفین در انتقال دانش کتابداری و مدیریت کتابخانه‌ تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قربانعلی پورمجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی و خانم پروفسور ماری گیکونگو، مدیرکل موزه ملی کنیا دیدار و در مورد روابط دوجانبه موزه‌های کنیا و ایران گفتوگو کردند.

خانم پروفسور گیکونگو با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری فرهنگی بین دو کشور گفت :کنیا دارای 25 موزه است که برخی از آنها دارای قدمت بالای 100 سال هستند.

وی ابراز کرد: نیازمند همکاری با برخی از کشورها به ویژه ایران در حوزه تربیت نیروهای متخصص، برگزاری دوره‌های آموزشی، حفظ و مرمت پایگاه‌های اینترنتی تاریخی کنیا، پژوهش‌های تخصصی و ... هستیم و در این رابطه می‌توانیم با موزه‌های ایران همکاری کنیم.

مدیرکل موزه ملی کنیا افزود: ما با ایران اسناد خاصی در مورد موزه‌ها نداریم و برای این کار آمادگی کامل داریم چون همکاران متخصص خوبی در ایران وجود دارند که با امضای این سند می‌توان همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: ما از رفت و آمدهای موزه‌ای استقبال می‌کنیم و در نظر داریم در صورت آمادگی طرف ایرانی، نشستی را به صورت آنلاین برگزار کند و موضوعات مورد بحث را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل موزه ملی کنیا همچنین از مشارکت در برگزاری کنفرانس ردپای تمدن ایرانی در سواحل شرق افریقا که قرار است توسط رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت وزارت فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و دانشگاه نایروبی برگزار شود، استقبال کرد.

انتهای پیام/

نظر شما