شناسهٔ خبر: 67426467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سفیر کشورمان در ترکمنستان:

تأکید شهید رئیسی توسعه روابط با همسایگان بود

روزبهانی با اشاره به تقویت روابط با همسایگان به عنوان شعار و الگوی عمل سیاست خارجی دولت شهید رئیسی گفت: ایشان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواهران و برادران ترکمنستانی را «خویشاوند» ملت ایران می‌دانستند و همواره بر لزوم تقویت روابط با دولت و ملت عزیز ترکمنستان تأکید داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهدای خدمت آیت الله ابراهیم ‎رئیسی، رئیس جمهوری فقید کشورمان و هیأت همراه ایشان با حضور علی مجتبی روزبهانی، سفیر کشورمان، دیپلمات‌ها و خانواده‌های آنها، ایرانیان مقیم، ترکمن‌ها و جمعی از فارسی‌آموزان ترکمنی برگزار شد.

علی مجتبی روزبهانی با اشاره به حادثه غم انگیز سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، گفت: چهل روز پیش در حادثه غم انگیز سقوط بالگرد، رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و تعداد دیگری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. این حادثه مایه اندوه و تأسف عمیق ملت ایران بود و میلیون‌ها ایرانی با حضور در خیابان‌ها در مراسم تشییع پیکر این شهدای گرانقدر شرکت کردند.

سفیر کشورمان افزود: حضور گسترده مردم در این مراسم نشانه‌ قدردانی ملت ایران از خدماتی بود که این شهدای بزرگوار در طول سه سال حضور در دولت ارائه کردند. در عرصه بین‌المللی نیز شهادت ایشان واکنش‌های گسترده‌ای را در میان ملت‌ها و دولت‌های جهان برانگیخت.

وی در ادامه با اشاره به نکته مشترک پیام‌های بین‌المللی ارسالی اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان همواره مدافع حقوق ملت ایران بودند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. آقای قربانقلی بردی محمداف، رئیس محترم مصلحت خلق و رهبر ملی مردم ترکمنستان نیز در پیام تسلیت خود، در توصیف شهید رئیسی بیان کردند: «سید ابراهیم رئیسی، سیاستمداری برجسته و رهبری دولتمرد بود که تلاش‌های فوق‌العاده وی در جهت رفاه و سعادت جمهوری اسلامی ایران و مردمش بود.»

روزبهانی با اشاره به نگاه رئیس جمهوری و وزیر خارجه فقید کشورمان اظهار داشت: من به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران و فردی که از نزدیک با این شهدا کار کرده است، می‌توانم به این نکته اشاره کنم که هم رئیس‌جمهوری و هم وزیر امور خارجه فقید به گسترش و تقویت همکاری‌های فرهنگی از جمله گسترش زبان فارسی، توجه و تأکید ویژه داشتند. به همین جهت هم بود که همان طور که بسیاری از شما به خاطر دارید، هم جناب آقای رئیسی و هم دکتر امیرعبداللهیان در جریان سفرهایشان به ترکمنستان از این مرکز بازدید کردند.

وی تأکید کرد: بدون شک توجه ویژه این دو شهید والامقام به همکاری‌های فرهنگی ایران و ترکمنستان، در تقویت و تحکیم جایگاه این مرکز نقش مهمی داشته است.

روزبهانی با اشاره به تقویت روابط با همسایگان به عنوان شعار و الگوی عمل سیاست خارجی دولت شهید رئیسی گفت: در نگاه رئیس‌ جمهوری فقید، در بین همسایگان ایران، ترکمنستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. ایشان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواهران و برادران ترکمنستانی را «خویشاوند» ملت ایران می‌دانستند و همواره بر لزوم تقویت روابط با دولت و ملت عزیز ترکمنستان تأکید داشتند.

سفیر کشورمان با قدردانی صمیمانه از ابراز همدردی گسترده مردم و دولت ترکمنستان و در رأس آن پیام‌های تسلیت سردار بردی محمداف رئیس جمهوری و قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین حضور ایشان و رشید مردوف معاون کابینه وزرا و وزیر امور خارجه در سفارت جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که راه این شهیدان بویژه در زمینه گسترش روابط دوجانبه با دولت و ملت ترکمنستان با قوت تداوم یابد.

نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز بارزترین ویژگی شهدای خدمت را کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی بودن برشمرد و تشییع باشکوه این شهدا توسط ملت ایران را دلیلی بر این ادعا دانست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی‌های مهم برای کارگزاران در جامعه اسلامی، گفت: یکی از ویژگی های مهم برای کارگزاران در جامعه اسلامی، ساده زیستی است. رئیس جمهوری فقید ایران، انسانی ساده زیست بود و از تجملات پرهیز می‌کرد.

رسولی یادآور شد: شهید رئیسی معتقد بود خدمت به مردم از مهم‌ترین واجبات است. به همین علت آنها را شهدای خدمت نامیده‌اند. از دیگر ویژگی‌های شهدای خدمت آن بود که آنان صادقانه و با احساس مسئولیت برای رفع مشکلات جامعه اقدام می کردند.

وی عنوان کرد: آقای رئیسی، سیاستمداری صادق و مخلص و مدیری خستگی‌ناپذیر بود. معیار برای او رضایت مردم و حل مشکلات مردم و تحقق عدالت بود و همواره تلاش می کرد امید را به جامعه تزریق کند.

مراسم یادشده با پخش کلیپ، خواندن شعر و دلنوشته‌هایی توسط فارسی‌آموزان به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما