شناسهٔ خبر: 67426242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آمار عجیب و جالبی از یورو 2024

در تورنمنت‌هایی به میزبانی کشورهایی که مهاجران زیادی را پذیرفته‌اند و جای تعجب نیست که در بازی چهارشنبه با برتری 2 بر یک مقابل جمهوری چک در آلمان هم به این مهم دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ترکیه پیش از این دو بار از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا عبور کرده بود. در تورنمنت‌هایی به میزبانی کشورهایی که مهاجران زیادی را پذیرفته‌اند و جای تعجب نیست که در بازی چهارشنبه با برتری 2 بر یک مقابل جمهوری چک در آلمان هم به این مهم دست یافتند. تقریباً سه میلیون مهاجر با اصالت ترک در آلمان زندگی می‌کنند بعد از موج مهاجرتی که در دهه 60 میلادی شروع شد.

جوامع ترک بزرگی در بلژیک و هلند زندگی می‌کنند که یکی از عوامل صعود ترکیه به جمع هشت تیم پایانی یورو 2000 بود و همچنین اتریش و سوییس که تا نیمه نهایی یورو 2008 بالا رفتند.

صدای کاملاً غالب هواداران ترکیه در فولکس پارک اشتادیون کمک زیادی کرد به پیروزی تیمی که با تساوی هم به خواسته‌اش می‌رسید البته اخراج آنتونین باراک، هافبک جمهوری چک با دریافت دومین کارت زرد در دقیقه 20 تأثیرگذار بود. چک‌ها امید خود برای پیروزی را حفظ کردند اما در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده گل پیروزی ترکیه به ثمر رسید.

بدون صدای کرکننده هواداران، شاید ترکیه در برابر حملات جمهوری چک مصمم به ماندن در تورنمنت تسلیم می‌شد. اما جمعیت هامبورگ اجازه نداد. آنها هر لمس توپ چک‌ها را با سوت و هو همراه می‌کردند و وقتی ترکیه صاحب توپ و موقعیت می‌شد، انگار می‌خواستند سقف ورزشگاه را بکنند.

همه کشورهای حاضر در یورو 2024 از سوی هواداران حمایت شده‌اند اما درباره ترک‌ها در سطحی بالاتر قرار دارد و بازیکنان تیم ملی ترکیه هم این را خیلی خوب می‌دانند. بازی سه‌شنبه در لایپزیگ با اتریش، صدرنشین گروه D که بازی‌های هجومی و جسورانه‌اش همه را به وجد آورده اما امتحان سخت‌تری خواهد بود.

ترکیه نسبت به شکست 3 بر صفر پرتغال تغییرات زیادی در ترکیب داشت از جمله بازگشت آردا گولر به ترکیب اصلی. اگرچه هر حرکت بازیکن جوان رئال مادرید با تشویق هواداران روبه‌رو می‌شد اما او کاملاً بی‌اثر بود، زیاد با توپ کار می‌کرد، در نبردهای فیزیکی بازنده بود و در دقیقه 65 یک موقعیت عالی را از دست داد. همان توپ در بازگشت به گل تساوی چک تبدیل شد و 20 دقیقه پایانی برای ترکیه جهنمی بود که اگر گل می‌خورد تیم چهارم گروه و حذف می‌شد. اما هواداران نگذاشتند چنین اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما