شناسهٔ خبر: 67426189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۲۶ درصدی عملیات لایروبی در بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی عملیات لایروبی در آب‌های تحت نظارت استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیداحمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی در آب‌های تحت نظارت استان سیستان و بلوچستان و با هدف دستیابی به عمق ایمن جهت تسهیل تردد، پهلودهی و جداسازی شناورهای متردد در آبراه‌ها و بنادر استان سیستان و بلوچستان؛ عملیات لایروبی بر اساس اولویت و نیازسنجی انجام شد.

وی افزود: آبخور مناسب و زیرساخت‌های موجود در بندر چابهار امکان پهلوگیری کشتی های بالای ۱۰۰ هزار تن را در این بندر ایجاد کرده است‌.

وی با اشاره به اینکه با ورود کشتی های بزرگ غلات و محموله های کالاهای اساسی به بندر چابهار و تکمیل سیلوی ۲۰۰ هزارتنی غلات در بندر شهید بهشتی؛ چابهار از بنادر اصلی کشور در تامین کالاهای دامی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار کشتی حامل ۱۰۶ هزار تن کالا در اسکله‌های بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری و تخلیه شد.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساخت های ایمنی دریانوردی در آبراه ها و سواحل تحت نظارت استان و افزایش ترددهای دریایی در منطقه تحت پوشش؛ تامین تجهیزات مخابراتی و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهبود ارائه خدمات هواشناسی دریایی به شناورهای متردد و جامعه دریانودان استان ضروری است.

هاشمی بروزرسانی و توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی دریایی، ایجاد بسترهای هماهنگی مشترک دریایی در زمان بروز حوادث دریایی، ایجاد ساز و کار مناسب جهت توسعه هواشناسی دریایی و بهره گیری شناورها و جامعه صیادی استان از خدمات مطلوب در حوزه هواشناسی دریایی و بررسی فرمت ها و دستورالعمل های مخابراتی و هواشناسی را از اهداف برگزاری کمیته مخابرات و هواشناسی دریایی عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی موفقیت های بندرچابهار در سطح ملی، گفت: چندی پیش در مراسم بزرگداشت روز جهانی هیدروگرافی که در محل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور مدیران و فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد از قاسم دلیر رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر چابهار بعنوان هیدروگراف نمونه کشوری تقدیر شد که این خدمت به پاس بالا رفتن ایمنی دریانوردی آبهای دریانوردی کشور بخصوص در دریای عمان تخصیص داده شد.

وی افزود: با مدیریت و همکاری تیمهای هیدروگرافی در محدوده آبی استان سیستان و بلوچستان افزایش بالای ۱۰۰ درصد هیدروگرافی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برای حفظ ایمنی دریانوردی صورت گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما