شناسهٔ خبر: 67424858 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بزرگترین مهاجرت حیوانات وحشی در جهان

صاحب‌خبر -
گروه فیلم:جامع‌ترین بررسی هوایی حیات وحش سودان جنوبی حدود ۶ میلیون آنتلوپ را نشان می‌دهد، رقمی که آن را به بزرگترین مهاجرت پستانداران زمینی در جهان تبدیل می‌کند.
....
به گزارش فرارو، تصاویر هوایی منتشر شده از پارک‌های ملی بدینگیلو و بوما در سودان جنوبی رودخانه‌ای از آنتلوپ‌ها که در علفزار‌های وسیع سودان جنوبی را نشان می‌دهد که در حال مسابقه است.

به گفته حافظان محیط زیست، این بزرگترین مهاجرت پستانداران زمینی در جهان است.این آمار از جمعیت ۱.۳۶ میلیون گوزن یالدار که در سال گذشته در سرنگتی در تانزانیا و کنیا ثبت شده پیشی گرفت. کارشناسان هشدار دادند که این حیوانات با خطر فزاینده شکار تجاری در کشوری مملو از سلاح و بدون اجرای قانون قوی روبرو هستند.

سودان جنوبی دارای شش پارک ملی و ده‌ها ذخیره گاه است که بیش از ۱۳ درصد از زمین را پوشش می‌دهد.تلاش برای محافظت از حیوانات در چنین زمین وسیعی چالش برانگیز است.
در سال‌های اخیر، جاده‌های جدید دسترسی مردم به بازار‌ها را افزایش داده و به شکار غیرقانونی کمک کرده است. سال‌ها سیل به معنای از بین رفتن محصولات زراعی بوده است که برای برخی افراد چاره‌ای جز شکار برای غذا باقی نگذاشته است. پارک‌های آفریقا تخمین می‌زند که حدود ۳۰۰۰۰ حیوان در ماه مارس تا مه امسال کشته می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما