شناسهٔ خبر: 67421918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

مقرری بیمه بیکاری 297 نفر در استان لرستان تایید شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری مقرری بیمه بیکاری برای 297 کارگر استان در سه ماهه اول سال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، «سید فرهاد ناصری نیا»  با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری یکی از اساسی ترین حمایت های اجتماعی دولت از کارگران زحمتکش است، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال تعداد 422 پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده ، که تاکنون برای تعداد 297 نفر مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود .

وی به روند  کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و افزود : تعداد کارگرانی که در سه ماهه نخست امسال مقرری بیمه بیکاری  دریافت می کنند ، حدود یک هزار و 300 نفر است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 22 درصد کاهش داشته و این روند کاهشی مقرری بگیران بیمه بیکاری نشان از حمایت دولت از واحدهای اقتصادی و پایداری اشتغال در سطح بنگاههای اقتصادی استان است .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مهارت‌آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب‌وکار برای آینده فراهم شود خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 85 نفر در این راستا در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

وی تصریح کرد : در صورت نیاز متقاضیان می‌توانند با ورود به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت کنند ، البته جهت مراحل نهایی پیگیری بیمه بیکاری نیازمند مراجعه حضوری به ادارات تابعه تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سه ماهه امسال با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها 18 بنگاه اقتصادی و تولیدی مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: مشکلات این واحدهای اقتصادی در قالب کمیته زیرمجموعه کارگروه اشتغال لرستان و با حضور مجری طرح‌ها، بانک عامل و دستگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم جهت حمایت و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

ناصری نیا خاطرنشان کرد: عمده مشکلات این بنگاه‌های اقتصادی شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرائم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، جلوگیری از قطع برق، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تأمین اجتماعی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع شد.

وی به حفظ اشتغال این واحدها با رفع مشکلاتشان اشاره کرد و ادامه داد: با احیاء و رفع برخی از مشکلات عمده این تعداد از واحدهای اقتصادی و تولیدی زمینه تثبیت اشتغال 8 هزار و 162 کارگر لرستانی فراهم شد.





نظر شما