شناسهٔ خبر: 67417241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صف‌های شبانه انتظار در فارس؛ رأی‌گیری ادامه دارد

شیراز-ایرنا -شعب اخذ رای فارس که از ساعات اولیه صبح امروز شاهد مشارکت مردمی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بودند با اعلام تمدید زمان اخذ رأی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، می‌گوید برای اینکه در صفوف پرازدحام و شلوغ رأی‌گیری معطل نشود تصمیم گرفته رأی خود را شامگاه به صندوق بیاندازد اما هنوز هم برای انداختن رأی در صندوق باید در صفی طولانی منتظر بماند.

تنها هشت نفر تا نوبتش باقی‌مانده؛تا نوبتش برای مشارکت در سرنوشت کشوری که سالهاست زیستن در شادی‌ها و غم‌هایش را تجربه کرده است.

پس از مدتی منتظر ماندن، نگاهی به ساعت مُچی‌اش می‌اندازد، سرش را می‌چرخاند و از ابتدا تا انتهای صف را برانداز می‌کند، نگرانی از پایان یافتن زمان اخذ رأی در ساعات پایانی باعث شده که با دغدغه بیشتری لحظات را سپری کند.

امسال با وجود گرمای تابستان گروه‌های بسیاری از احزاب و گروه‌های مختلف حاضر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روزهای قبل مردم را به شرکت در این رویداد بزرگ سیاسی فراخواندند؛ رویدادی که تا ساعت ۱۰ صبح امروز رییس ستاد انتخابات فارس از مشارکت ۲۰ درصدی مردم در آن در مقایسه با انتخابات ادوار گذشته خبر داد، رویدادی که به دلیل اهمیت افزایش مشارکت‌های مردمی تا ساعت هشت شب تمدید شد.

صف‌های شبانه انتظار در فارس؛ رأی‌گیری ادامه دارد

هم‌زمان با تمدید زمان رأی‌گیری موج دوم حضور مردم در پای صندوق‌ها آغاز شده و صفوف مردم در برخی شعب شیراز هنوز به چشم می‌خورد.

شلوغی و صف‌های طولانی بیشتر در شعب فعال در حرم شاهچراغ (ع)، کافه شهدا، آرامگاه حافظیه ،سعدیه ، شوریده ، چمران و بیمارستان شهید رجایی دیده می‌شود و مردم فارس که از نخستین ساعت آغاز رأی‌گیری در پای صندوق‌ها حاضر شده بودند همچنان در این صفوف ایستاده‌اند.

پسر جوانی که به همراه مادر و خواهرش در صف اخذ رأی حضور دارد می‌گوید بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی می‌تواند بخش مهمی از ایستادگی مردم را در برابر حوادث و تحریم‌ها جبران کند.

او امیدوار است که رییس جمهور منتخب مردم با تمام توان به دنبال کاهش تورم و گستردگی سفره مردم باشد.

مرد میانسالی هم که تازه به جمعیت صف رای‌گیری اضافه شده معتقد است که مردم از وعده‌هایی که عملی نمی‌شود خسته‌اند و امید دارند که این انتخابات بتواند شرایطی برای تحقق وعده‌ها و رسیدگی به مطالبات آنها را فراهم کند.

او اشتغال و مسکن را از مهمترین مطالبات مردم در شرایط کنونی جامعه می‌داند و بر این باور است که حل مشکلات در این بخش‌ها نیاز به انتخابی اصلح و ارایه راهکارهای مؤثر از سوی رییس جمهور جدید دارد.

صف‌های شبانه انتظار در فارس؛ رأی‌گیری ادامه دارد

یک بانوی میانسال شیرازی که به گفته خودش خانه‌دار است هم می‌گوید که تنها آرزویش مهیا شدن شرایط برای ازدواج فرزندانش است.

او با مطرح کردن این پرسش که جوانان چطور می‌توانند با این اجاره بهای مسکن تشکیل خانواده بدهند، معتقد است که‌ رییس جمهور آینده باید بر این عرصه تمرکز جدی داشته باشد و شرایط مطلوبی برای حل این مشکلات را فراهم کند.

صفوف به هم پیوسته مردم در دیگر شعب اخذ رأی در دیگر شهرستان‌های فارس نیز به چشم می‌خورد؛ صفوفی که در برخی نقاط تا خارج از مراکز اخذ رأی کشیده شده و شرایطی را فراهم کرده تا این فرآیند تا پاسی از شب هم ادامه داشته باشد.

نظر شما