شناسهٔ خبر: 67417110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین نطق رئیسی درجلسه هیات دولت وصیت نامه سیاسی این شهید است

مشهد – ایرنا – داماد رئیس جمهور شهید ،به نطق شهید رئیسی در آخرین جلسه هیات دولت اشاره کرد و گفت: این صحبت های شهید یک نوع وصیت نامه سیاسی در برابر فشارهای عجیب داخلی است که رهبری در پیام شهادتش به طعنه ها اشاره کرد و در سخنرانی ۱۴ خرداد فرمود که "دلم برای این شهید سوخت، در برابر آنها از سیم خاردارنفسش عبور کرده بود".

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مقداد نیلی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد به مناسبت اربعین شهدای خدمت،  به رفع مشکلات کشوردردولت مردمی اشاره کرد و افزود: تجارت کشور در طول دو سال و ۱۰ ماه در حوزه های نفتی و غیرنفتی رکورد زد بدون اینکه توافقی صورت گیرد، البته توافق را هم پیگیری کرد اما بدلیل زیاده خواهی طرف غربی انجام نشد.

وی به شرایط سخت تحویل دولت در مرداد ۱۴۰۰ بویژه مرگ و میر روزانه ۷۰۰ نفربر اثر کرونا، کمبود سرم و دارو، خالی بودن خزانه دولت برای پرداخت حقوق کارکنان و افزایش تورم اشاره کرد و گفت: در نخستین جلسه با حضور اعضای هیات دولت سابق اعلام شد که حقوق مرداد را ندارند که پرداخت کنند و باید از بانک مرکزی قرض بگیرند.

دستگاههای امنیتی در ابتدای دولت نسبت به خطر قحطی نان هشدار داده بودند

به گفته وی در ابتدای دولت انبارها خالی از کالا بود و دستگاههای امنیتی اعلام کرده بودند که با خطر قحطی نان مواجه هستیم و گندم و آرد نداریم.

دکتر نیلی بابیان اینکه در ابتدای دولت درآمد ارزی کشور حداقل شده بود تا جایی که برای پرداخت حقوق و تامین واردات دولت مجبور به خلق پول بود، افزود: بانک مرکزی ارز را از بازار آزاد می خرید چرا که دولت درآمد نداشت ، نفت نمی توانستیم بفروشیم و تجارت نمی کردیم و کشور قفل بود به اینکه آبا با امریکا مذاکره و توافق می کنیم ؟

آخرین نطق رئیسی درجلسه هیات دولت وصیت نامه سیاسی این شهید است/تجارت کشور را رکورد زد

تورم نقطه به نقطه در ابتدای دولت ۶۰ درصد بود

به گفته وی نتیجه تورم نقطه به نقطه در کشور به ۶۰ درصد رسید ، نرخ بیکاری رو به افزایش و کارخانه ها بخاطر مسایل جزیی یک به یک تعطیل می شدند.

دکتر نیلی افزود: مردم ایران به یاد دارند که ناترازی برق در کلانشهرها سه الی چهار ساعت بود و بدون اعلام قبلی قطعی برق در منازل داشتیم.

وی یادآورشد : روابط خارجی کشور معطل توافق با آمریکا شده بود و رکود بی نظیری در تجارت خارجی کشور چه در فروش نفت و چه در حوزه تجارت غیرنفتی داشتیم که منجر به کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی شد.

به گفته وی شهید رئیسی در شرایطی دولت را تحویل گرفت که قول یک میلیون مسکن در سال و کاهش تورم به نصف را داده بود.

دکتر نیلی یادآورشد: شهید رئیسی راستگو و صادق الوعده بود وخوشبختانه در طول دوسال و ۱۰ ماه از عمر دولتش دومیلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در فرایند ساخت است و تورم نقطه به نقطه نیز امروز به ۳۰ درصد رسیده که اگر این سیاست ادامه یابد به کمتر از ۲۰ درصد هم می رسد.

آخرین نطق رئیسی درجلسه هیات دولت وصیت نامه سیاسی این شهید است/تجارت کشور را رکورد زد

تلفات ناشی از کرونا از ۷۰۰ نفر در روز به ۵۰ نفر رسید

وی به دیپلماسی فعال شهید رئیسی و گفت وگو با روسای جمهورکشورها بویژه با رئیس جمهور چین که ملغی و ضعیف شده بود اشاره کرد و گفت: میلیونها واکسن وارد کشور شد و تلفات ناشی از کرونا از ۷۰۰ نفر در روز به ۵۰ نفر رسید.

به گفته دکتر نیلی شهادت شهید رئیسی حجتی شد برای کسانی که فکر می کردند فرایند کسب قدرت در داخل کشور عرفی و سکولار شده است ، آنهایی که فکر می کردند برای جلب قدرت باید جنگ قدرت راه انداخت، قدرت را برای قدرت می خواستند و مردم را به عنوان نردبان ترقی های مادی می دیدند برای آنها حجت شد که این طور نیست.

وی افزود: حجت شد برای کسانی که فکر می کردند شعارهای انقلاب مختص دهه ۶۰ بود و بعد ازاین انقلاب دارد مثل حکومت های غربی می شود و مردم سالاری دینی به دموکراسی غربی تبدیل می شود، حجت شد برای کسانی که فکر می کردند و یا این طور وانمود می کردند که مشکلات کشور از مسیر سازش با آمریکا و دشمنان این ملت می گذرد.

آخرین نطق رئیسی درجلسه هیات دولت وصیت نامه سیاسی این شهید است/تجارت کشور را رکورد زد

شهید رئیسی در زندگی فردی عمیقا دیندار بود

دکتر نیلی در ادامه به ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی در زندگی فردی عمیقا دیندار بود

به گفته وی دینداری رئیسی علاوه بر ریشه در فقاهت ایشان ، در تسلط به مبانی معرفتی و فقهی دینی که داشت و یک دیندار آریتی نبود، در حوزه عمل هم بسیار ریشه دار بود.

نیلی با اشاره به اینکه خلوت رئیسی از جلوت او نورانی تر بود ، گفت: شهید برای نماز اول وقت اهمیت ویژه ای قائل بود

شهید رئیسی برای نماز اول وقت اهمیت ویژه ای قائل بود

به گفته وی به نماز شب پایبند بود و در انجام نماز نوافل سخت ترین را انتخاب می کرد وحساس بود و نسبت به غیبت از مومنین بسیار حساس بود و واکنش نشان می داد و اگر نهی نسبت به غیبت موثرنمی افتاد جلسه را ترک می کرد.

نیلی افزود: شهید رئیسی نسبت به خانواده، دوستان وهمکاران مهربان بود و با محبت برخورد می کرد مگر کسی که شائبه گناهی یا گفتار ناثوابی داشت و این خصلت موجب دلبستگی به این شهید شده بود.

وی به دین مداری در حوزه اخلاق شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: حسن خلق درکنار رفتار متواضعانه موجب شده بود که خانواده ، دوستان و مردم دلبسته ایشان بوده و خاطرات خوشی داشته باشند

شهید رئیسی نسبت به حل مشکلات و گره گشایی از کار مردم بسیار حساس بود

دکترمقداد نیلی با بیا اینکه شهید رئیسی در حوزه اجتماعی هم دیندار و مردمی بود و نسبت به حل مشکلات و گره گشایی از کار مردم بسیار حساس بود ، یادآورشد: شهید خود را در معرض گره گشایی مشکلات مردم قرار می داد و در زمان حضور در آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) با عبور از صحن ها برای ارتباط با مردم و رفع مشکلات و دستور پیگیری آنها خود را در معرض گره کشایی قرار می داد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت گره گشایی از مشکلات جزئی مردم را بخاطر ویا به بهانه برنامه ریزی های کلان کنار نمی گذاشت ، افزود: برکات این کار برای حل مشکلات بزرگ هم غیرقابل انکار است.

برخورد با فساد خط قرمز شهید رئیسی بود

دکتر مقداد نیلی به خصوصیات دیگر شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: در برابر ظلم و فساد هیچ تحملی نداشت و با غیرت بود وبرخورد با فساد خط قرمز مطلقش بود و دشمنی برخی با او نیز بخاطر فساد ستیزی این شهید بود.

وی به دلخوری برخی از نزدیکان از شهید رئیسی و حتی دشمنی با این شهید اشاره کرد و گفت: اگر خدای ناخواسته قصوری از آنها سر می زد برخورد می کرد و در برابر فساد و زیاده خواهی کوتاه نمی آمد .

به گفته دکتر نیلی در دستگاه قضا، آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) و در دولت بیشتر از همه کار می کرد و از همه کمتر منفعت می برد و در طول خدمت در آستان مقدس حق تولیت در طول سه سال برنداشت و وقف آستان کرد و همچنین در دولت حقوق خود را نصف کرد بود و حق ماموریت برنمی داشت.

آخرین نطق رئیسی درجلسه هیات دولت وصیت نامه سیاسی این شهید است/تجارت کشور را رکورد زد

شهید رئیسی قصوری را که منجر به نگرانی مردم شود را تحمل نمی کرد

وی با بیان اینکه با همکاران بسیار صمیمی بود و این باعث رغبت کارآنها با این شهید شده بود ، گفت: قصوری که منجر به نگرانی مردم شود را تحمل نمی کرد و قاطعانه با آن برخورد می کرد.

نیلی با بیان اینکه شهید رئیسی در پیگیری منافع مردم و کشور اخلاص داشت افزود: در جلسات بویژه جلسه با مهمترین مخالفان سیاسی را جدی می گرفت و انتقادات را سازنده می دانست و پیگیری می کرد .

وی افزود: شهید رئیسی در حوزه مدیریت اجتماعی نیز علاوه بر پیگیری ، مجدانه و عالمانه برخورد می کرد، علیرغم اینکه سختی ها کم نبود و دشواری ها هم زیاد بود توکل به خداوند را جزو لوازم دین می دانست.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و سید محرومان به همراه تمامی همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما