شناسهٔ خبر: 67414347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

مردم با حضور پرشور در انتخابات جواب کوبنده‌ای به دشمنان می‌دهند

عیسی فتحی

امام جمعه یاسوج گفت: مردم ما با حضور پرشور و مشارکت بالای خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جواب محکم و کوبنده‌ای به دشمنان ایران اسلامی خواهند داد.

صاحب‌خبر -

آیت الله «سید نصیر حسینی» هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با بیان اینکه تنها راه نجات بشر از جهت فردی، اجتماعی و خانوادگی تقواست، با اشاره به سالروز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اظهارکرد: ما کشور و ملتی هستیم که از سلاح‌های شیمیایی غرب مدعی دموکراسی و حقوق بشر آسیب دیده‌ایم.دشمنان در جنگ هشت ساله از هر کمکی به صدام دریغ نمی‌کردند و امروز نیز در غزه ‌تسلیحات و موشک‌های آمریکایی مردم این منطقه را به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فیقه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روز صنعت و معدن خاطرنشان کرد: صنعت و معدن یکی از ظرفیت‌های بزرگ در زمینه اشتغال و تولید هستند که ضرورت دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

حسینی با اشاره به روز مباهله پیامبر(ص) تصریح کرد: در آن روز علمای نصارا در مقابل پیامبر ایستادگی کردند و پیامبر(ص) دست اهل بیت خود را گرفت و در مکان موعود حاضر شدند، اما وقتی علمای مسیحی دیدند که پیامبر با اهل بیت خود آمده، مباهله را انجام ندادند.

وی ضمن گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ادامه داد: خانواده پایه کشور و جامعه است و اگر رشد علمی، معنوی و ادب اجتماعی می‌خواهیم، خانواده مهم‌ترین کانون تربیت در این زمینه است.ما تحت تربیت زنان و مادران هستیم، نقش مادر و خانواده مهم بوده و باید ضمن حفظ حریم الهی، حقوق و حریم زن و مرد حفظ شود.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد:  پیری جمعیت مسئله هولناک، تهدید امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که همه باید به مساله خانواده توجه لازم را داشته باشند.

حسینی تربیت فرزندان را مقدس و یک ضرورت عنوان و تاکید کرد: دولت‌ها باید به خانواده توجه لازم را داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت روز بازنشستگان افزود: باید حقوق بازنشستگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به حمله ناو آمریکایی در سال ۱۳۶۷به هواپیمای مسافربری ایران  گفت: آمریکای مدعی حقوق بشر هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس با موشک هدف قرار داد و انسان‌های بی‌گناهی را به شهادت رساند.

حسینی اظهارکرد: امروز نیز در غزه حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه با موشک‌ها و تسلیحات آمریکا به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موکب داران و مردم جشن‌های باشکوه غدیر را برگزار کردند که از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر می کنم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، ملی و دینی ما است.

حسینی با بیان اینکه رای دادن، احساس مسئولیت در قبال توسعه، عزت و پیشرفت کشور است، ادامه داد: برای رفع مشکلات و توطئه‌های دشمنان از سرزمین باید حضوری فعال در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات داشته باشیم.باید تجربه‌های تلخ تاریخ کشور را ببینیم که در دوران استعمار آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی ذلت و خواری آنها بر کشور ما تحمیل شد.

وی عنوان کرد: برجام و موضوع هسته‌ای، جنگ هشت ساله، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، بمب‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس را نیز تجربه کرده‌ایم.آمریکا و انگلیس جنایتکار بوده و ۲۰۰ سال مردم دنیا را چپاول کردند و همه مسائل و حقوق انسانی را نیز زیر پا گذاشتند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه یاسوج بیان کرد: این کشورها به دنبال فساد، نفاق و شرک هستند که امروز مردم ما با حضور پرشور و مشارکت بالای خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جواب کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

انتهای پیام

نظر شما