شناسهٔ خبر: 67414052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات ایران، کانون توجه رسانه‌های پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - بسیاری از رسانه‌های دیداری و نوشتاری پاکستان با انتشار گزارش‌های خبری و تصویری از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گزارش دادند مقامات ایرانی از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم خواستند تا مشارکت بالایی برای حضور پای صندوق‌های رای داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، بسیار از شبکه‌های خبری و تارنمای روزنامه‌های پاکستان ضمن انعکاس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نوشتند: مردم ایران در انتخابات قبل از موعدی حضور یافتند که بعد از درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران در سانحه سقوط بالگرد برگزار می‌شود و همزمان بسیاری از کشورهای جهان نیز پذیرای ایرانیان برای شرکت در انتخابات بودند.

سایت روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» نوشت: ناظران انتخابات در تمام مراکز اخذ رای در داخل و خارج کشور حضور دارند تا بر فرایندی رای گیری طبق قانون نظارت کنند.

در گزارش این روزنامه آمده است: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد انجام‌ می‌شود.‌

انتخابات ایران، کانون توجه رسانه‌های پاکستان

روزنامه «بیزینس ریکوردر» پاکستان نیز به نقل از اظهارات مسوولان ایرانی نوشت: انتخابات و رای مردم برای آینده کشور بسیار مهم است بنابراین مردم به پای صندوق‌های رای رفته و برای انتخاب رئیس جمهوری خود رای بدهند.

شبکه‌ خبری «اکسپرس» نیز با انتشار تصویری از لحظه حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در پای صندوق رای، نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

روزنامه پاکستانی «داون» نوشت: اگر هیچ کاندیدایی نتواند ۵۰ درصد آرا را به دست بیاورد، دور دوم انتخابات در فاصله یک هفته‌ای برگزار خواهد شد.

سایت شبکه «جیو نیوز» پاکستان نیز نوشت: رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران از اول صبح روز جمعه آغاز و بدون هیچ وقفه‌ای و با حضور مردم ادامه دارد و نتیجه نهایی آن فردا اعلام می‌شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج شعبه اخذ رای در پاکستان، راس ساعت هشت صبح جمعه ۸ تیرماه به وقت محلی با حضور پرشور ایرانیان مقیم در «اسلام‌آباد» و چهار شهر لاهور، پیشاور، کراچی و کویته آغاز شد.

نظر شما