شناسهٔ خبر: 67413158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همت والای دیار ولایی لرستان برای انتخاب چهاردهم

صحنه پرشور انتخابات یکی از جلوه‌های حماسی بی نظیری است که همواره در دوره‌های مختلف در دیار غیرت و پایمردی لرستان به نمایش گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

 امروز هشتم تیرماه سال ۱۴۰۳ مردم لرستان در صف‌هایی ناگسستنی محکم و استوار شانه به شانه هم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را رقم می‌زنند تا به جهانیان اثبات کنند که ایران دیار دلیران و آزادگانی است که از خون شهیدانش همت و رشادت می‌جوشد.

انتخابات چهاردهمین ریاست جمهوری امروز در حالی برگزار می‌شود که چهل روز از شهادت رییس جمهوری مردمی و خدمتگزار گذشته است و بار دیگر مردم این سرزمین در حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان هایش صحنه‌های بی بدیلی خلق کرده اند و لبیک گویان به پیام مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری همچون موج خروشان در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.

مردم لرستان از همان ساعات ابتدایی آغاز انتخابات با احساس مسئولیتی چشمگیر در این انتخابات مشارکت دارند و در حالیکه قدردان شهید جمهور و خدمات ارزنده دئولت سیزدهم هستند مقدرات سرزمین خود را به دست گرفته و آمده اند تا باری دیگر فرزندی خدمتگزار از انقلاب اسلامی را برای چهاردهمین بار انتخاب کنند.

براساس بازدید‌های میدانی خبرنگاران ایرنا در لرستان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در لرستان از همان روز‌های تبلیغات با استقبال قابل توجه مردم مواجه شد و امروز نیز زمان انتخاب فرا رسیده است و هر کس به نحوی خود را در این انتخاب تاثیرگذار می‌داند و همگان حق رای خود را به خوبی مغتنم تا انتخابی اصلح صورت پذیرد.

در میان صف‌های بهم تنیده شده در شعب اخذ رای حضور اقشار مختلف به چشم می‌خورد و می‌رود تا این شور و هیجان به انتخابی از جنس مردم سالاری و مسئولیت شناسی منجر شود.

بسیاری از افراد به صورت خانوادگی با بچه‌های کوچک خود در شعب اخذ رای حاضر شده‌اند تا نشان دهند برای این کشور و آینده سیاسی فرزندانشان اهمیت قائل هستند و فرزندان خود را در مکتب انقلاب و جمهوری اسلامی مستقل وتصمیم ساز رشد خواهند داد.

در میان شرکت کنندگان در انتخابات حضور جوانان نیز بسیار چشمگیر است و بسیاری از جوانان به عزمی جزم شده آمده اند تا رییس جمهوری از جنس خواسته‌ها و اهدافشان را انتخاب کنند تا بتوانند در سایه تصمیم سازی‌های دولت جدید برنامه‌ها و امور زندگی خود را دنبال کنند.

این جوانان خوب درک کرده اند که امروز روز انتخابی واقعی است و این انتخاب است که مقدرات چند ساله کشور را به دست خواهد گرفت، اما چیزی که بیش از هر چیز امروز خواسته قلبی این مردم است تداوم راه خدمتگزاران واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت بر ریل محرومیت زدایی و خدمتگزاری است.

یک جوان شرکت کننده در انتخابات در گفتگو با ایرنا گفت: صف‌های پرشور مردم در این دوره از انتخابات بیانگر شعور سیاسی و درک بالی مردم از تاثیرگذاری این انتخابات بر سرنوشت کشور است.

میلاد جودکی با بیان اینکه مردم با این حضور اهمیت این دوره را از انتخابات را به همدیگر یادآوری می‌کنند اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین صحنه‌های انتخابات است که همگان مکلف به حضور در این انتخاب هستند تا رییس جمهوری مردمی و برخواسته از بطن واقعی ملت انتخاب شود.

وی ادامه داد: حضور ما در انتخابات پشتوانه‌ای محکم برای نظام است و نشان می‌دهد همه مردم ایران عاشق سرزمین و انقلاب خود هستند.

وی یادآور شد: انتخابات یک مساله مهم در کشور است و نقش سیاسی ایران در مناسبات جهانی را به خوبی نمایان می‌کند، زیرا اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند، همه توطئه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در انتخابات معتقد است امروز روز سخن گفتن ملت ایران از طریق رای دادن بوده و اگر مردم سخن و مطالبه‌ای دارند امروز زمان بیان نظرات و صحبت‌ها از طریق انتخابات است.

امیر امرایی افزود: ملت ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تصمیم گیر‌ها را از طریق انتخابات به صحنه حضور رسانده اند و امروز نیز در مقطع حساسی دیگر زمان انتخاب فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره در این سال‌ها حامی انقلاب اسلامی و آرمان هایش بوده اند و در این مسیر جانفشانی‌های بسیاری شده است ادامه داد: این ملت خون شهدای خود را تا آخرین لحظات عمرشان گرامی می‌دارند و به حرمت خون شهدا و انقلاب اسلامی هرگز ذره‌ای از دفاع از این انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: حضور در انتخابات لبیک به فرمان رهبری و خلق حماسه همدلی برای آبادانی کشور است.

وی افزود: اگر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری حداکثری باشد رییس جمهور منتخب از پشتوانه عظیم حمایت مردم برخوردار بوده و بیشتر برای آنان تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: همه ما یک وظیفه سیاسی در جامعه به عهده داریم و آن حضور گسترده و پرشور در انتخابات است که در آینده همه ما تاثیرگذار خواهد بود.

 ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی شده است.

یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده که یک هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار هستند همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است و بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان می‌باشد.

۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده و قالب آنها همان هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است همچنین تمام افراد موثر در اجرا، آموزش‌های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم آمده است.

اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی، اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است.

 

نظر شما