شناسهٔ خبر: 67412857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ورامین:

امروز عید بزرگ سیاسی و عبادی است

لیلا تات

امام جمعه ورامین گفت: امروز، روز تکمیل حماسه بدرقه شهید جمهور و عید بزرگ سیاسی و عبادی است.

صاحب‌خبر -

مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هشتم تیر ماه) ورامین، بیان کرد: پشتوانه عمل صالح باید ایمان قلبی ذات اقدس الهی باشد، گاهی انسان عمل خوبی انجام می‌دهد، اما برای غیر خداست، نتیجه این کار، حیات طیبه نیست. گاهی ممکن است، عمل صالحی انجام دهیم، اما به فکر امتیاز یا بهره‌مندی دنیوی باشیم، خروجی این عمل نیز حیات طیبه نخواهد بود.

او با بیان این‌که شرکت در انتخابات، مصداق عمل صالح است، ادامه داد: اگر برای رضای خدا و با مطالعه برای انتخاب اصلح وارد شوید، خروجی آن حیات طیبه می‌شود. اگر این اقدام در سراسر کشور انجام شود، این عمل صالح و حیات طیبه تسری می‌یابد و در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

وی با بیان این‌که امیدوارم در عمق عمل صالحِ حضور حداکثری در انتخابات، ایمان قلبی باشد، اظهار کرد: در این صورت، خروجی آن عمل صالح برای تمام افراد جامعه حیات طیبه خواهد بود.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: امروز، روزی است که برای چند دهمین بار، ملت رشید ما پای صندوق‌های رای می‌روند تا به دست اراده تامه خود، آینده‌شان را رقم بزنند. 

او با اشاره به اینکه مردم ما با انسجام و همدلی این مسیر را طی می‌کنند، گفت: در انتخابات، در درجه اول حضور و مشارکت حداکثری مهمترین کار است، هرچه مشارکت بیشتر باشد، نظام اسلامی قوی‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: آبروی نظام اسلامی وابسته به شرکت در انتخابات است، اما طبیعی است که انسان برای هر انتخاب مهمی باید با افراد مشورت کند. ممکن است ما نامزدها را دقیق نشناسیم و به داده‌ها از منابع مختلف و بویژه داده‌های فضای مجازی رجوع کنیم، داده‌های فضای مجازی رای‌ساز است و توانایی تغییر رای افراد را دارد.

او سپس به آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: حواس‌تان باشد، برای مشورت سراغ بیگانه‌ها نروید، گاهی بیگانه‌ها  بدون پرده و شفاف برای خط دادن وارد می‌شوند و گاهی از عناصر و افراد مرتبط و پیاده نظام خود برای تغییر رای و نظر شما بهره می‌برند.

عزیزی دشمن‌شناسی را مهمتر از دوست‌شناسی دانست و تاکید کرد: دشمنان خیر ما را نمی‌خواهند، دشمن هیچ‌گاه در شر رساندن به ما کوتاهی نمی‌کند و اگر هم مشورتی می‌دهد برای آن است که شری برساند. دشمن هرقدر به شما شر برسد، بیش از پیش لذت می‌برد. بیگانگان که ۴۵ سال است با این انقلاب و مردم دشمنی می‌کنند و اصل نظام را نمی‌خواهند، آنها وجهی برای مشورت دادن در انتخابات ندارند.

خطیب جمعه ورامین گفت: کسانی که در این مدت در بزنگاه‌ها آب به آسیاب دشمن ریختند نیز شامل این منطق قرآنی می‌شوند.

وی با بیان این‌که کسانی که در خط و مسیر دشمن بودند و در مقاطع مختلف برای نظام ما هزینه تراشیدند، داعیه‌ای برای توصیه و مشورت نباید داشته باشند، افزود: زیرک کسی است که خلاف نظر دشمن عمل کند. مگر ما یادمان می‌رود، افرادی نان این کشور را می‌خوردند، اما در عین حال پیگیری می‌کردند که تحریم‌ها تشدید شود تا به هدف خود برسند.

او با طرح پرسش از این افراد، گفت: شما که درپی گرسنه‌تر کردن این مردم بودید، چطور دلسوز مردم شدید؟

امام جمعه ورامین اضافه کرد: عملی را باید انجام داد که دشمن عصبانی شود، این مسیر که خشم دشمن را درپی دارد، مسیر درستی است، خط سیر را با دشمن تنظیم کنید، ببینید میل او کجاست و خلاف آن عمل کنید.

انتهای پیام

نظر شما