شناسهٔ خبر: 67412060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در یک هفته اخیر صورت گرفت

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی بارش های استان اردبیل طی یک هفته اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مجید کوهی اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش‌های اخیر متوسط بارش استان ۳۰۷ میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه در بلندمدت افزایش هفت درصدی و نسبت به سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشت و خوشبختانه بارش‌های رخ داده طی یک هفته اخیر سبب افزایش حدود ۳۳ میلی متری متوسط بارش استان شد که با شرایط فوق در حال حاضر متوسط بارش استان ۳۴۰ میلی‌متر است و حدود ۱۷ درصد افزایش نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بارش‌های استان اردبیل طی یک هفته اخیر افزایش ۱۰ درصدی داشته است، افزود: بیشترین تأثیر مثبت بارش‌های اخیر در شهرستان‌های مشگین‌شهر و اصلان‌دوز است که حدود ۲۰ درصد نسبت به اوایل تیر افزایش بارش داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر میزان بارش‌های دریافت شده از یکم مهر تا ششم تیر ۱۴۰۳ در شهرستان مشگین شهر ۳۶ درصد افزایش، خلخال ۲۶ درصد، بیله سوار ۲۲ درصد، سرعین و گرمی ۱۷ درصد و در سایر شهرستان‌ها کمتر از ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کوهی اظهار داشت: فقط در شهرستان کوثر حدود شش درصد نسبت به بلندمدت کمبود بارش و در شهرستان نیر و نمین نیز شرایط تقریباً در حد نرمال قرار دارد.

نظر شما