شناسهٔ خبر: 67411341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادارات ثبت احوال استان اصفهان، امروز فعالند

اصفهان-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: ادارات ثبت احوال استان به‌منظور ارائه خدمات درخواست و صدور شناسنامه المثنی و نیز تحویل کارت ملی صادر شده، امروز(جمعه) فعال هستند.

صاحب‌خبر -

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی‌ لازم برای ارائه خدمات هویتی از جمله استعلام شماره ملی و پاسخگویی و رفع مشکلات هویتی مراجعان در تمام ادارات ثبت احوال استان انجام می شود و تمام ادارات ثبت احوال پاسخگوی مراجعان هستند.

وی ادامه داد: برای تسریع در روند کار شعبه های اخذ رای و رفع مشکلات هویتی رای دهندگان، در تمام ادارات ثبت احوال استان‌، مرکز تماسی به منظور استعلام هویت(شماره ملی) فعال شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت شناسنامه‌های المثنی صادر شده می‌توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند یا برای صدور شناسنامه‌های المثنی جدید درخواست بدهند و همین امروز شناسنامه خود را تحویل بگیرند و در انتخابات شرکت کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان شعبه‌های اخذ رای درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات شناسنامه‌ای رای دهندگان می‌توانند با هماهنگی ستاد انتخابات استان، با مرکز تماس مستقر در ادارات ثبت احوال تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن دارد که ۱۷ هزار نفر آنها رای اولی هستند.

تاکنون ۵۶ هزار کارت ملی هوشمند در استان اصفهان صادر شده و در دفاتر پیشخوان و ثبت احوال استان معطل مانده است که صاحبان آنها برای دریافت این کارت‌ها مراجعه نکرده‌اند.

برای متقاضیان صدور کارت ملی پیامک ارسال می‌شود اما متقاضیان می‌توانند با وارد کردن #۶۰۹۰*۴* از آخرین وضعیت صدور کارت ملی خود مطلع شوند.

جمعیت فعلی استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر است که حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما