شناسهٔ خبر: 67410137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات، زنان و همتی که همیشه ثابت می‌کنند

ایلام - ایرنا - انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز جمعه همگام با سراسر کشور در این استان آغاز و روند رای‌گیری با حضور مردم لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایلام به عنوان غربی‌ترین استان کشور همواره در دوره‌های مختلف انتخابات مردمانش حضوری پرشور و پر رنگ داشته و بر اساس آمارها جزء استان‌های پیشرو در زمینه مشارکت بوده است.

اما در این میان زنان همواره حضوری چشمگیر داشته و بر اساس شواهد در همه دوره ها به عنوان نخستین و پررنگ ترین قشری بوده که پا به این عرصه گذشته و حضورشان را ثبت کرده اند.

بانوان ایلامی از نخستین ساعت صبح امروز جمعه با حضور در شعب مختلف اخذ رای و تشکیل صف های طولانی بار دیگر حضورشان را به نمایش و سهم حضورشان در این رویداد سرنوشت ساز را به منصه ظهور رساندند.

بانوان و دختران ایلامی از خانه‌دار گرفته تا شاغل، از دانشجو گرفته تا دانش‌آموز با حضور در شعب اخذ در جای‌جای این استان بر خلاف وعده‌های پوشالی دشمنان انسجام ملی خود را با قدم‌هایی که به سمت شعب برداشتند به نمایش گذاشته‌اند.

آنچه از تصاویر شعب اخذ رای مشاهده می‌شود حضور گسترده زنان است، بانوان و دخترانی که جلوتر از مردان به صف ایستاده و با همتی مثال‌زدنی و دادن رأی، مهر وفاداری‌شان به نظام را برای چندمین مرتبه به ثبت رساندند.

حضور بانوان در این عرصه در حالی است که اگرچه سهمی در نامزد بودن این دوره ندارند ولی این مساله خللی در اراده‌شان برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده کشورشان ایجاد نکرده است.

اما حضور پرشور زنان تنها به انتخابات امروز محدود نمی‌شود، عمده بانوان طی ۲ هفته گذشته از زمان تبلیغات نامزدها حضوری فعال در ستادهای تبلیغاتی داشته و در این زمینه نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از خبرنگاران ایرنا از شهرستان‌های مختلف استان حضور مردم بویژه زنان در شعب اخذ رای انتخابات در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح ۶۳۳ شعبه اخذ رأی شامل ۱۸۷ شعبه سیار و ۴۴۶ شعبه ثابت در هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می‌شود.

۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی امروز میزبان حضور باشکوه مردم استان در پای صندوق‌های رأی است و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیات اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.

در استان ایلام ۳۰ هیات اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی حادثه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ۳۰ اردیبهشت ماه و شهادت وی و همراهانش برگزار می‌شود.

نظر شما