شناسهٔ خبر: 67407504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دموکرات ها به فکر جایگزین هستند. بعد از عملکرد بایدن در مناظره چه می شود؟

صاحب‌خبر -
دموکرات ها به فکر جایگزین هستند. بعد از عملکرد بایدن در مناظره چه می شود؟
خبرگزاری آریا-درخواست‌ها در داخل دموکراسی آمریکا برای کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، پس از عملکرد ضعیف او در مناظره دیروز، پنجشنبه، در برابر رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ، آغاز شده است. بر اساس آنچه توسط ABC News گزارش شده است. فشارهای فزاینده در درون حزب سوالاتی را در مورد آینده نامزدهای احتمالی و استراتژی های دموکرات ها در دوره آینده ایجاد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل آریا ؛یکی از قانونگذاران دموکرات گفت: «این مانند یک بوکسور قهرمانی بود که پس از دوران اوج خود به رینگ می‌آید و به گوشه‌ای نیاز دارد تا آن را کنار بگذارد.

به گزارش ای بی سی نیوز، اگر بایدن به میل خود خروج را انتخاب نکند، باید در میان نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها که اکثریت قریب به اتفاق آنها بر اساس انتخاب شده اند، شورش به راه بیفتد. تعهد آنها برای معرفی بایدن

اما این همان چیزی است که برخی از دموکرات ها پنجشنبه شب پس از مناظره به آن فکر می کردند.

یکی دیگر از قانونگذاران دموکرات که از حامیان سرسخت بایدن بود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که درباره یک کنوانسیون باز و نامزد جدید دموکرات صحبت کنیم.»

ترس در میان این دموکرات‌ها این است که نسخه‌ای از بایدن که در مناظره ظاهر شد، نسخه‌ای که شبیه کاریکاتور ترامپ و متحدانش از مردی بی‌صلاحیت برای این شغل است، نتواند در نوامبر برنده شود.

کسانی که خواهان یک نامزد جایگزین هستند، به توانایی حزب در کنار زدن بایدن شک دارند، مطمئن نیستند که کدام نامزد می تواند در غیاب او رضایت حزب را جلب کند، و نمی دانند که آیا یک آلترناتیو می تواند ترامپ را در ماه نوامبر شکست دهد یا خیر.

دیوید اکسلرود، مشاور ارشد باراک اوباما، به سی ان ان گفت: «در مورد نحوه ظاهر شدن او در ابتدای این مناظره احساس شوک وجود دارد و به نظر می رسد که او کمی گیج شده است ... اگر ادامه پیدا کند... فقط او می تواند تصمیم بگیرد که ادامه یابد یا نه.»

اکسلرود پیش بینی کرد که بایدن تمایلی به ترک رقابت های انتخاباتی ندارد و خاطرنشان کرد که "این مردی است که غرور زیادی دارد... و به خودش ایمان دارد."

اولین بار نیست

آخرین باری که یک رئیس جمهور واجد شرایط نامزدی مجدد به نظر نمی رسید در انتخابات نوامبر 1968 بود.

در آن انتخابات، لیندون جانسون در انتخابات مقدماتی دموکرات ها با شکست قطعی روبرو بود، بنابراین او تصمیم گرفت برای دومین دوره کامل نامزد نشود.

با این حال، بسیاری از دموکرات‌ها انتظار دارند که در روزهای آینده درخواست‌ها از بایدن برای پیروی از جانسون افزایش یابد.

یک استراتژیست کهنه کار دموکرات که در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری کار کرده است، گفت: «بحث در مورد جایگزینی قطعاً زیاد خواهد شد.




نظر شما