شناسهٔ خبر: 67413474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

پولیتیکو : جو بایدن گند زد / او در دفاع بد و در حمله به ترامپ فاجعه بود

پس از نخستین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 در ایالات متحده، دموکرات‌ها آنقدر از عملکرد متزلزل جو بایدن، رئیس جمهور مستقر در مناظره وحشت کرده اند که فعالانه درباره چیزی که زمانی صحبت کردن در ملاعام درباره آن تابو بود حرف می زنند: باید جایگزینی برای بایدن پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

جمهوریت – پس از نخستین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ایالات متحده،  دموکرات‌ها آنقدر از عملکرد متزلزل جو بایدن، رئیس جمهور مستقر در مناظره وحشت کرده اند که فعالانه درباره چیزی که زمانی صحبت کردن در ملاعام درباره آن تابو بود حرف می زنند: باید جایگزینی برای بایدن پیدا کنیم.

پولیتیکو با این مقدمه می نویسد:  سه استراتژیست نزدیک به سه نامزد بالقوه در حزب دموکرات گفتند که در طول مناظره با پیام های بیشمار از سوی دوستان، هم حزبی ها و سایرین بمباران شده اند. یکی از مشاوران یکی از این نامزدها گفت که آنها درخواست هایی را دریافت کردند که نامزدشان به عنوان جایگزینی برای بایدن پیش قدم شود.

یکی دیگر از مشاوران گفت که آنها تعداد قابل توجهی از اهدا کننده های مالی کلیدی به او در پیامک گفته اند که آنچه در این مناظره رخ داده فاجعه است و حزب دموکرات باید کاری بکند. برخی از آنها تاکید کرده اند که از کمک مالی قابل توجه تا زمانی که بایدن کنار نرود، خبری نخواهدبود.  یکی از حامیان اصلی دموکرات ها و حامیان بایدن که نخواست نامش فاش شود، گفت که زمان آن رسیده است که رئیس جمهور به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد. این شخص شب بایدن را «بدترین عملکرد تاریخ» توصیف کرد و گفت بایدن آنقدر بد بود که هیچکس به دروغ های ترامپ توجه نمی کند.

حداقل دو رقیب بالقوه ۲۰۲۸ – فرماندار ایلینوی،  جی بی پریتزکر و فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام تاکنون و پس از نخستین مناظره همچنان کنار جو بایدن ایستاده اند. زمانی که نیوسام در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی تحت فشار قرار گرفت صحبت درباره کناره گیری بایدن را  «غیر مفید» و «غیر ضروری» دانست.  نیوسام گفت: شما فقط به خاطر یک اجرا به نامزد خود پشت نمی کنید.

جو بایدن،  رئیس‌جمهور ۸۱ ساله مدت‌هاست که با پرسش‌هایی درباره آمادگی‌اش برای ادامه کار در کاخ سفید  مواجه بوده است و این مناظره – اولین همسانی انتخابات عمومی در نوع خود در تاریخ سیاسی مدرن – بازی‌ از سوی کمپین بایدن برای بازگردانی روایت دور رقابت بود. برای هفته‌ها، دموکرات‌ها امیدوار بودند که عملکرد قوی بایدن در مناظره بتواند نگرانی‌های مربوط به سن او را کاهش دهد. او در عوض، برعکس عمل کرد.

درخواست‌های داخل حزب، اگرچه بعید است که در واقع منجر به تغییر در برگه‌های انتخاباتی شود، اما منعکس کننده یک چرخش بزرگ در مبارزات انتخاباتی است. رؤسای جمهور فعلی به طور سنتی در اولین مناظره های خود عملکرد ضعیفی داشته اند ،  غرق در خواسته های شغلی و اغلب نمی توانند زمان جدی را برای آماده سازی اختصاص دهند. اما مناظره روز پنجشنبه از این نظر منحصر به فرد بود که پیش فرض موجود در مورد بایدن را در میان بسیاری از رای دهندگان ، تأیید کرد. یکی از مشاوران حامیان اصلی حزب دموکرات گفت  تنها امید ما این است که او تسلیم شود و یک جلسه فوری برای تعیین نامزد جدید حزب مشخص شود. راه دیگر هم این است که او زودتر فوت کند در غیر این صورت ما مرده ایم.

یکی از استراتژیست‌های دموکرات در این باره گفت که فقط یک نفر الان می تواند تصمیم بگیرد و بازی را تغییر دهد و آنهم جو بایدن است.

جن اومالی دیلون، رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای گفت: بایدن «چشم‌اندازی مثبت و پیروزمندانه برای آینده آمریکا ارائه کرد» در حالی که ترامپ «پنجره‌ای تاریک و معکوس ارائه کرد که اگر آمریکا را به عقب برگرداند، چگونه خواهد بود.

یکی از دموکرات‌های سرشناس به شرط عدم افشای نام گفت که همه چیز عالی پیش نمی رود، رئیس‌جمهور ما دچار نقص تکلم، سرماخوردگی است و ۸۱ سال سن  دارد.

یکی از مشاوران ارشد مقامات ارشد دموکرات هم به ما گفت: هیچکس انتظار نداشت که جو بایدن یک کلاس کارشناسی ارشد در مناظره برگزار کند، اما هیچ کس هم انتظار این شیرجه رفتن را نداشت. او در پیام رسانی بد بود، از نظر محتوایی بد بود، در ضربات متقابل بد بود، در ارائه بد بود، در صحبت های غیرکلامی بد بود. هیچ نقطه روشنی در این مناظره برای او وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

  • افشاگری فلاحت پیشه از پرداخت حقوق نمایندگان ترامپ در ترکیه با پول ایران
  • هشدار اوباما به بایدن درباره پیروزی ترامپ در انتخابات
  • دلار ۱۰۰هزار تومانی با ورود ترامپ به کاخ سفید؟
  • پیشتازی ترامپ در ایالت‌های حساس آمریکا
  • ترامپ: ممکن است به جنگ جهانی سوم برسیم
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام
  • بایدن: ترامپ نتایج انتخابات ۲۰۲۴ را نمی پذیرد
  • بایدن: کاش ترامپ به توصیه خودش برای تزریق وایتکس عمل می‌کرد!
  • هیلی : به ترامپ رای می‌دهم ، بایدن فاجعه است
  • واکنش تیم انتخاباتی بایدن به حکم دادگاه ترامپ
  • ترامپ: بایدن آمریکا را در صحنه جهانی تحقیر می‌کند
  • دادعاهای جدید ترامپ: کاری کرده بودم که حتی یک بچه آمریکایی هم می توانست با ایران توافق کند، اما بایدن نتوانست
  • ترامپ، قیمت ارز در بازار تهران را کاهش داد!
  • هیچ وقت در عمرم این قدر یاوه نشنیدم

نظر شما