شناسهٔ خبر: 67406155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس

استاندار فارس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، ۶ شهرک جدید در استان ساخته می‌شود که به لحاظ تعداد در کشور بیشترین است.

صاحب‌خبر -

۶ شهرک جدید مسکونی در فارس ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد هادی ایمانیه افزود: این شهرک‌ها شامل شهرک داریون یک، داریون ۲ و، داریون سه، شهرک کهمره سرخی، شهرک شهید مرادی (ارژن) و شهرک جهرم است که افزون بر ۵۲ هزار واحد مسکونی در آنهاساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی این شهرک ها، افتتاح ۲ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مربوط به اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیرو‌های مسلح، آغاز عملیات اجرایی ۱۳ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، آغاز عملیات آماده سازی ۳۴۰ هکتار زمین از اراضی نهضت ملی مسکن در شهر‌های شیراز، فسا و سعادت شهر و ۳۵۲ واحد مسکن مهر در استان فارس افتتاح شد.
او اظهار کرد: در سفر دوم رییس جمهور شهید آیت الله رییسی هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به متقاضیان تقدیم شد و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگرهم به متقاضیان تحویل خواهد شد.
شتاب در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس
مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم، با اشاره به شتاب در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در  استان گفت: استان فارس حدود ۲۰۰ هزار واجد شرایط بهره‌مندی از نهضت ملی مسکن دارد که برای ۱۸۰ هزار متقاضی مسکن پیش بینی یا تامین شده است.
ناصر رضایی افزود: در همین راستا در استان ۱۱۰ هزار قطعه زمین و واحد مسکونی در مرحله تامین زمین، تخصیص و واگذاری و افتتاح است که در مجموعه‌های مختلف شامل طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، اراضی جوانی جمعیت و عملیات اجرایی ۶ شهرک دولتی با استعداد ۵۲ هزار واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.
وی، با اشاره به کمبود حدود ۳۰ هزار قطعه زمین در استان برای اجرای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: بیشترین کمبود زمین مربوط به شهر صدرا است، زیرا در مجموعه کلان شهر‌ها بنا بوده که زمین‌ها در شهر‌های جدید تامین شود.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به کسری زمینی که در صدرا داشتیم، ۲ قطعه زمین در شرق و غرب صدرا تامین شد که امیدواریم در روز‌های آینده بتوانیم آنها را به مرحله اجرا برسانیم و به عنوان نخستین استان بتوانیم به همه تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم.
رضایی افزود: متوسط عملیات فیزیکی نهضت ملی مسکن در فارس تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد بود با وجود اینکه تامین زمین زمان‌بر شد و تسهیلات بانکی را نیز از اسفندماه نداشتیم، توانستیم در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۰۰ واحد و در مسکن مهر حدود ۳۵۲ واحد را آماده واگذاری کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸ درصد تعهدات طرح مسکن مهر در فارس انجام شده و در این زمینه جزو استان‌های اول کشور هستیم.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مشکل اصلی در اجرای طرح‌های مسکن را عدم تامین تسهیلات دانست و اظهار کرد: از مجموع ۲۶ بانکی که موظف به تامین تسهیلات هستند که در استان فارس این تسهیلات توسط ۲ بانک ملی و مسکن تامین شد.

نظر شما