شناسهٔ خبر: 67404768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲۳ شعبه اخذ رای در جنوب خراسان رضوی چشم انتظار حماسه حضور مردم

گناباد- ایرنا- ۲۲۳ شعبه اخذ رای در قالب سه حوزه انتخابیه مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی روز جمعه چشم انتظار خلق حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فرایند اخذ رای در ۹۱ شعبه در شهرستان گناباد، ۹۲ شعبه در شهرستان خواف و ۴۰ شعبه در شهرستان بجستان از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سطح استان خراسان رضوی و کشور آغاز شد.

فرماندار و رییس ستاد انتخابات گناباد گفت:‌ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۹۱ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

رضا نصیری افزود:‌ از مجموع شعب اخذ رای در شهرستان گناباد ۴۳ شعبه شهری و ۴۸ شعبه در مناطق روستایی و از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

وی ادامه داد: ۲ هزار نفر شامل هیات‌های اجرایی، نظارت و تامین امنیت دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان گناباد هستند و از مجموع ۶۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان گناباد سه هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اخذ رای بجستان آماده حضور حماسی در انتخابات

فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۹۰۰ نفر شامل هیات اجرایی، نظارت و نیروهای نظامی و انتظامی، دست‌اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناطق شهری و روستایی این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی هستند.

حسن حیدری افزود: ۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بخش های مرکزی و "یونسی" شهرستان بجستان جانمایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ٢٢ هزار و ۵٠٠ نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان بجستان، ۴۵ درصد را مردان و ۵۵ درصد را زنان تشکیل می دهند و ۱۸۷ رای اولی در این شهرستان برای نخستین مرتبه مشارکت سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری را تجربه می‌کنند.

سه هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان خواف

فرماندار خواف نیز گفت:‌ سه هزار نفر شامل عوامل هیات‌های اجرایی و نظارت دست اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان هستند.

مهدی عباس‌پور افزود: از مجموع ۹۲ شعبه اخذ رای که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان خواف در نظر گرفته شده ۴۲ شعبه شهری است و ۵۰ شعبه در مناطق روستایی دایر است.

شهرستانهای گناباد،‌بجستان و خواف در مجموع با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فواصل ۲۸۷ ،‌۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

نظر شما